پیروزی در انتخابات غیررقابتی مثل شکار در شکارگاه سلطنتی است

سیاسی/ انتخابات 5fd0626de44aa_2020-12-09_09-06 دبیر کل حزب اسلامی کار گفت: اگر روند رد صلاحیت‌های سلیقه‌ای و جناحی زمینه را برای توفیق گروه محافظه‌کار فراهم کند، آنها در فضایی غیررقابتی برنده خواهند شد.

انتخابات ۱۴۰۰ به ‌لحاظ اینکه گروه‌‌های موثر با کدام چهر‌ه‌ها وارد عرصه رقابتی حاضر خواهند شد‌، انتخاباتی مبهم است. این ابهام در شرایطی رخ نموده است که میزان مشارکت به دلیل وضعیت پیچیده‌ای که در کشور حکمفرماست بیشتر از هر مقطع دیگری اهمیت دارد.

حسین کمالی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در این ‌باره اظهارداشت: انتخابات ۱۴۰۰ در حالی از راه می‌رسد که به دلیل شرایط موجود اهمیت فوق‌العاده بالایی برای کشور دارد و مشارکت بالا بیشتر از هر مقطع دیگری مهم است. حالا اگر قرار بر تکرار برگزاری انتخابات در فضای سرد باشد، نمی‌توان گفت نتیجه‌ای مطلوب به دست خواهد آمد. انتخابات زمانی می‌تواند برای کشور و البته مردم دستاورد داشته باشد که همه سلیقه‌ها بتوانند کنار یکدیگر به رقابت بپردازند. اصلاح‌طلبان اگر بتوانند مثل گروه‌های دیگر چهره‌های شاخص خود را در معرض رأی مردم بگذارند، اوضاع حتماً فرق خواهد کرد.

دبیر کل حزب اسلامی کار در ادامه گفت:‌ اگر روند رد صلاحیت‌های سلیقه‌ای و جناحی زمینه را برای توفیق گروه محافظه‌کار فراهم کند، آنها در فضایی غیررقابتی برنده خواهند شد. پیروزی در انتخابات غیررقابتی هم مثل شکار در شکارگاه سلطنتی است؛ در شکارگاه دست و پای آهو را می‌بندند یا او را محصور می‌کنند تا حضرت سلطان با تیر به راحتی به هدف بزند.

رئیس کمیته سیاسی جبهه هماهنگی اصلاحات که سابقه وزارت را در ۲ دولت مرحوم هاشمی رفسنجانی و دولت اول سید محمد خاتمی دارد در ادامه افزود: کشور ما در شرایطی به استقبال انتخابات ریاست‌جمهوری می‌رود که اوضاع جهان و منطقه در حال تغییر است و به‌ کلی دگرگون شده. در این شرایط به ‌خاطر تحریم‌های ظالمانه وضعیت زندگی مردم روزبه‌روز سخت‌تر شده است. به همین دلیل توقع می‌رود که دست‌اندرکاران دیدگاه‌های گروهی و دسته‌ای را کنار بگذارند و با اولویت دادن به مصالح و منافع ملی و ایجاد رضایت‌مندی برای مردم و خودداری از کارشکنی فضا را برای رقابتی شدن انتخابات آماده کنند تا نظام انتخاباتی پرشور را در کارنامه‌اش به ثبت برساند.

وی افزود: این نگرانی اما وجود دارد که گروهی در پی این باشند تا بر نارضایتی مردم سوار شوند و در سایه آن و عدم مشارکت مردم در انتخابات بتوانند کاندیدای مورد نظرشان را در انتخابات با رأی حداقلی به سرمنزل مقصود برسانند که این نوع پیروزی در دل خود شکستی عظیم را فریاد می‌کشد.

او توضیح داد: در ماه‌های پایانی نخبگان سیاسی و اجتماعی باید با طرح دیدگاه‌ها و البته دغدغه‌هایشان سیاست‌گذاران امر و تصمیم‌گیران انتخاباتی را قانع به تجدید نظر در رفتارهای خود کنند تا ان‌شاءالله انتخابات در فضایی مطلوب برگزار شود و جمهوری اسلامی بتواند از این طریق گره‌های کور کشور را باز کند.

حسین کمالی در پایان گفت: در صورتی‌ که خرداد ۱۴۰۰ مردم رأی‌های زیادی به صندوق‌ نیندازد، ‌نظام در مذاکره با دشمنان و تحریم‌کنندگان و جامعه جهانی مانند گذشته نزد مردم جایگاهی نخواهد داشت و نتیجه آن مطلوب نخواهد بود. به هر حال وقتی نظام از پشتوانه مردمی بالایی برخوردار باشد ‌در مذاکرات حتماً دستِ ‌بالا را خواهد داشت و شرایط برای گفت‌وگو و مذاکرات قطعاً بهتر خواهد شد. امیدوارم در خرداد سال پیش رو انتخاباتی داشته باشیم که به نفع نظام و مردم باشد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

افشاگری‌های ریحانه پارسا دامن‌گیر «خوب بد جلف» می‌شود؟

چ دسامبر 9 , 2020
انتظار می‌رود همزمان با پخش سریال «خوب بد جلف» که ریحانه پارسا در فیلم سینمایی اش بازی کرد، افشاگری‌های این بازیگر آغاز شود. در روزهایی که برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند ریحانه پارسا قصد دارد در فیلمی با موضوع پشت پرده های سینمای ایران همکاری کند، سریالی که او از بازی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000