چند روش عالی برای محافظت ریه‌ها در برابر عفونت

5fcf2457ad2ff_5fcf2457ad301

ریه‌های شما یکی از مهمترین اندام‌های بدن شما هستند. آن‌ها اکسیژن را به بدن می‌رسانند در حالی که دی اکسید کربن را از بدن خارج می‌کنند. برای سالم نگه داشتن ریه‌ها باید اقداماتی را انجام دهید که چندان دشوار نیستند.

در دوران شیوع کرونا اغلب افراد توجه ویژه‌ای به سلامت ریه‌های خود دارند، اما روش‌های حفاظت از ریه‌ها بسیار ساده‌تر از آن است که تصور می‌شود، فقط کافیست کمی زمان و حوصله داشته باشیم:

آب
آب کافی نمی‌نوشید

بدن انسان بیشتر از آب ساخته شده است بنابراین نوشیدن آب کافی برای هیدراته شدن بدن مهم است. اگر آب کافی ننوشید، اندام‌های شما، به ویژه ریه‌ها، رنج می‌برند. در حقیقت، در افراد با رطوبت کافی، مخاط ضخیم‌تر از حد متوسط ایجاد می‌شود. تنفس دشوارتر می‌شود و خطر مشکلات تنفسی افزایش می‌یابد.

شستشوی دست
دستان خود را به مدت کافی شستشو نمی‌دهید

آیا می‌دانید ۸۰ درصد از شایع‌ترین عفونت‌های تنفسی با لمس منتشر می‌شوند؟ برای محافظت از ریه‌های خود در برابر چنین عفونت‌هایی، دستان خود را مرتبا بشویید.

رنگ
استفاده از رنگ شیمیایی

رنگ‌های شیمیایی با ترکیبات آلی فرار (VOC) می‌تواند ریه‌ها را تحریک کند. برای به حداقل رساندن خطرات سلامتی، یک رنگ طبیعی انتخاب کنید که حاوی کمترین VOC‌ها باشد. اگر به طور مرتب با رنگ کار می‌کنید، از تجهیزات محافظتی مناسب استفاده کرده و از تهویه مناسب محل کار خود اطمینان حاصل کنید.

پنجره
پنجره‌های خود را بسته نگه می‌دارید

بسته نگه داشتن مکرر پنجره‌ها می‌تواند برای ریه‌های شما مضر باشد، به خصوص اگر خانه شما از سیستم تهویه مرکزی برخوردار نباشد. باز کردن پنجره‌ها با دفع هوای مضر منزل شما را تهویه می‌کند و با کاهش رطوبت خطر ایجاد کپک را کاهش می‌دهد.

اسپری
استفاده مکرر از اسپری‌ها

استفاده مکرر از اسپری‌ها مطمئناً به بوی بهتر خانه شما کمک می‌کند، اما ممکن است برای ریه‌های شما سود چندانی نداشته باشند. این اسپری‌ها گاهی به عملکرد دستگاه تنفسی آسیب می‌رسانند و حتی محصولات طبیعی و بدون بوی شدید نیز بدون خطر نیستند. برای تصفیه هوای خانه، پنجره‌های خود را باز کنید. این روشی آسان است و هزینه‌ای ندارد.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

رو در رو شدن پدر و مادر شیما با قاتل دختر ۱۵ ساله‌شان/ ویدئو

چ دسامبر 9 , 2020
بهلول قاتل شیما دختر 15 ساله امروز با پدر و مادر مقتول روبه رو شد.badoorbinakhbarazad.comمنبع : خبرفوری

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000