چند واکسن کرونا با بودجه 1400 می‌توان خرید؟

5fce590f9c496_2020-12-07_20-02 با اعلام میزان بودجه درنظر گرفته شده در سال 1400 برای خرید واکسن کرونا، با توجه به بازه قیمتی انواع واکسن کووید 19، حداکثر 6 تا 59 میلیون نفر ایرانی می توانند واکسن بزنند.

مژگان خانلو سخنگوی بودجه ۱۴۰۰ با اشاره به ویژگی‌های بخش سلامت در بودجه سال آینده، از رشد ۱۳۸ درصدی اعتبارات وزارت بهداشت و پیش‌بینی یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید واکسن کرونا خبر داد.

با توجه به قیمت های واکسن های مختلف که در روزهای اخیر توسط شرکت های سازنده آن مطرح شده است، اگر دلار تخصیصی این میزان بودجه را دلار دولتی یا همان ارز 4200 تومانی درنظر بگیریم، تعداد واکسنی که در ارزانترین قیمت می توان خرید، حدود 59 میلیون دوز و در گران قیمت ترین قیمت واکسن که متعلق به شرکت مدرنا است، شش میلیون چهارصد هزار دوز می توان خرید کرد.

ارزان ترین و گران ترین واکسن کرونا

جدول زیر نشان دهنده قیمت انواع واکسن کرونا و میزانی است که با بودجه اعلامی دولت می توان انواع واکسن کرونا را خریداری کرد.

نام واکسن قیمت هر دوز واکسن(دلار) تعداد واکسن قابل خریداری با بودجه ایران
مدرنا 37 6.4 میلیون دوز
کروناوک 30 8 میلیون دوز
فایرز 20 12 میلیون دوز
اسپوتنیک 10 24 میلیون دوز
جانسون 10 24 میلیون دوز
آکسفورد 4 59 میلیون دوز

با این احتساب در ارزان ترین حالت بدون محاسبه سایر هزینه های جانبی انتقال، توزیع و تزریق واکسن ها، بازهم بودجه تخصیص یافته برای خرید واکسن کرونا پاسخگوی نیاز 80 میلیونی ایرانی نیست.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

طناب دار بر گردن تئاتر

د دسامبر 7 , 2020
احمد بیستونی کارگردان و بازیگر تئاتر معتقد است که پیش از شیوع کرونا نفسی برای تئاتر نمانده بود و این بیماری شرایط را بدتر کرد. احمد بیستونی کارگردان و بازیگر تئاتر درباره وضعیت تئاتر کشور قبل و بعد از شیوع ویروس کرونا گفت: تئاتر قبل از شیوع ویروس کرونا، در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000