روسیه برای تحویل اس ۴۰۰ منتظر تصمیم ترکیه است

سیاسی/ بین الملل 5fce192c44f1d_5fce192c44f22 یکی از مقام‌های ارشد روسیه امروز (دوشنبه) گفت، مسکو نخستین قرارداد برای تحویل دادن سامانه‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ را به ترکیه را اجرایی کرده و دومین توافق به تصمیم آنکارا بستگی دارد.

سرگئی چمزوف، رئیس گروه دولتی روستک گفت: توپ اکنون در زمین ترکیه است و این کشور باید تصمیم بگیرد که دومین محموله اس-۴۰۰ها را تحویل بگیرد یا خیر. ما منتظر شرکایمان هستیم. گفتگوها برای همکاری‌های آتی درجریان است. ما درباره احتمالات تولید قطعات نیز گفتگو می‌کنیم.

وی گفت: سامانه‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ فناوری‌های پیچیده‌ای دارند. در سایر زمینه‌ها، همکاری دفاع بین ترکیه و روسیه وجود داشته است. این یک توافق منحصر به فرد است چون ما قراردادی با یک کشور عضو ناتو داریم.

مسکو در ۲۰۱۷ با ترکیه قرارداد تحویل سامانه‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ را امضا کرد. ترکیه نخستین کشور عضو ناتو است که این سیستم‌های روسی را خریده و همین مساله باعث نگرانی واشنگتن و سایر کشورهای عضو ناتو شده است.

واشنگتن گفته که تصمیم ترکیه در خرید این سامانه‌ها حضور این کشور را در تولید مشترک جنگنده‌های اف-۳۵ غیرممکن می‌سازد. آمریکا همچنین آنکارا را به اعمال تحریم‌هایی در ارتباط با خرید این سامانه‌های روسی تهدید کرده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

واکنش حذفیِ ساترا به ماجرای قومیتیِ بهاره رهنما

د دسامبر 7 , 2020
سازمان تنظیم صوت و تصویر مقررات فراگیر در واکنش به حاشیه‌های ایجاد شده برای یک قسمت از رئالیتی‌شوی «شام ایرانی»، این بخش را از پلتفرم‌ها حذف کرد. پیرو انتشار قسمت جدید سریال «شام ایرانی» در رسانه‌های صوت و تصویر که در آن به یکی از اقوام اصیل ایرانی توهین شده […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000