جنجال بلیت ۵۵ هزار تومانی کنسرت مجازی/ جهانبخش:خرید بلیت زوری نیست!

5fcdf6e584515_5fcdf6e584517 بابک جهانبخش بعد از اعلام قیمت بلیت کنسرت اینترنتی خود که با واکنش‌های تندی از سوی مخاطبان مواجه شد، با انتشار پستی در فضای مجازی درباره نحوه قیمت‌گذاری این کنسرت توضیحاتی ارائه کرد.

بعد از انتشار خبر برگزاری کنسرت اینترنتی بابک جهانبخش در روزهای ۲۶ و ۲۷ آذر ماه سال جاری که با اعلام قیمت ۵۵ هزار تومانی برای بلیت، با واکنش‌های بسیار تندی از سوی مخاطبان مواجه شد، این خواننده با انتشار پستی که به نوعی در توجیه این نحوه غیرمنطقی قیمت گذاری بود، توضیحاتی را در این زمینه ارائه کرد.

قیمت بلیت کنسرت اینترنتی بابک جهانبخش در حالی ۵۵ هزار تومان اعلام شده که طی ماه‌های قبل برای کنسرت آنلاین و پرحاشیه همایون شجریان با حمایت یک اپراتور تلفن همراه ۱۰ هزار تومان و برای کنسرت ضبط شده سیروان خسروی ۵۰ هزار تومان قیمت بلیت در نظر گرفته شده بود.

این شرایط در حالی است که با توجه به وضعیت اقتصادی مردم و دغدغه‌های معیشتی این انتظار می‌رفت که بابک جهانبخش و تهیه‌کنندگان کنسرت اینترنتی پیش رو حداقل با شرایط آسان‌تر و حتی رایگان نسبت به برگزاری این کنسرت اینترنتی اقدام کنند. تجربه‌ای که همزمان با شیوع بیماری کرونا و رواج کنسرت‌های آنلاین و آفلاین توسط تعدادی دیگری از خوانندگان شناخته شده کشورمان نیز رقم خورد.

البته محمد حاتم‌پور یکی از مدیران ارشد موسسه برگزارکننده کنسرت‌های بابک جهانبخش در توجیه این رویکرد اقتصادی نوشت: «اخیرا شرکت آوای فروهر در راستای ایفای نقش فرهنگی خود اقدام به تولید و پخش کنسرت «احساس» خواننده گرامی بابک جهانبخش کرده است که متاسفانه اعتراض برخی به ظاهر هنردوست را به همراه داشته است. در شرایط اقتصادی که کوچک‌ترین خدمات هم به گزاف ترین هزینه‌ها را به همراه دارد چرا برخی دوستان تصور می‌کنن چنین پروژه بزرگی که بیش از شصت نفر هنرمند و عوامل بر روی استیج و پشت صحنه و بیش از یک هفته زمان و حدود نیم میلیارد تومان هزینه درب داشته نباید نتیجه و بازخورد مالی داشته باشد. در دورترین کشورها هم با فرهنگ حمایت از هنر و هنرمند جا افتاده، تا کی می‌خواهیم رایگان یا به صورت غیرقانونی به دانلود و کپی هنر ادامه دهیم؟:»

جهانبخش: هیچکس زوری بلیت نمی‌خرد!

بابک جهانبخش نیز با هشتگ «لطفا فقط بخونین» و تیتر «رو به این منظره بی سر و ته حیرانم» در واکنش به این حواشی و اعتراضات نوشته است: «سلام صبح زیباتون بخیر. خیلی از پیام‌های پر مهرتون ممنون. فقط برای اینکه در جریان باشید از پارسال که این‌جوری شد جهان به بنده حضور در چند برنامه مختلف پیشنهاد شد که در هیچکدام شرکت نکردم و دلایل حرفه‌ای خودم رو داشتم! یعنی «نه» گفتم که به زمانش بهترینم رو برای شما که بهترین هستید ارائه کنم. برای هر کدام از این برنامه‌ها از جمله کنسرت‌های آنلاین و لایو شوها هم مبلغ قابل توجهی بهم پیشنهاد شد که فقط باشم! و حضور نیافتم به دلیل اینکه کیفیت برام اولویته و یه اصول خاصی داره کاره‌ام و همکارانی که باهام کار کردن می‌دونن کیفیت رو فدای هیچ چیزی نمی‌کنم! ولی امروز گویا بیش از همه زیر سوالم!

در ضمن بابت اجرای کنسرت آنلاین‌ها تمامی هنرمندانی که شرکت کردن و اگه اشتباه نکنم ارگانی هم برگزار کرده بود دستمزد خوبی دریافت کردند که حقشون هم بود چون هنرمند شغلشه درسته که با عشق فعاله ولی حاصل تلاش شبانه روزه و باید دریافتی داشته باشه همانطور که بقیه انسان‌ها هم شاغلند و از همین دریافتی‌ها هم برای فرهنگ و تولید آثار جدید هزینه می‌کنه!

اما خطاب به عزیزانی که پروژه ندیده ما رو میکوبن و کمپین راه انداختن! هیچکس زوری بلیط نمیخره و تماماً یک انتخاب شخصیه! مثل سینما رفتن و اکران یک فیلم رو دیدن. قیمت گذاری که شده بر اساس میزان تقاضای محدوده و شما به تعداد فالوور نگاه نکنید! اگه این‌جوری بود که جای فصلی چند سانس اجرا باید کل سال ۲۴ ساعت اجرا میذاشتیم که ۳.۷ میلیون جا بشن عزیزان!

هدف اولیه اصلاً سود نیست و صرفاً تهیه کنندگان در شرایط فعلی که هیشکی هیچ کاری نمی‌کنه از ترس! به اینکه ضرر نکنند هم راضی هستند و اعتبارمون و رضایت شما بی نهایت برامون ارزشمنده. ولی به اثری که تولیدکردیم ایمان داریم و هیچی کم نذاشتیم و اصلاً هدفمند تولید کردیم که کیفیتش سینماتیک بشه و جذابیتش چند برابر و نتیجه یک تلاش بلند مدته که تماماً عشق به مخاطب رو در آن خواهید دید. ضمناً دفتر محترم موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد مجوز کنسرت تصویری صادر می‌کند نه آنلاین! آنلاین هم فعلاً اجازش دست صدا و سیماست و قوانین خاص خودش را دارد! در نهایت چقدر بد که باید همیشه یک تومار توضیح بدیم و آخرش به خودم بگم اصلاً چه کاری بود که این‌همه زمان بذاری تهش هم حرف بخوری!

و یه چیزی یادم رفت سانس‌ها تعیین شدن که عزیزانی که مشغولن در ساعت مورد نظر، به مشکل خوردن و تو مسیر موندن بتونن در ساعت مقرر دیگری این امکان رو داشته باشن»

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

فلسطین دنبال جلب حمایت عربی از کنفرانس بین‌المللی صلح

د دسامبر 7 , 2020
سیاسی/ بین الملل عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) گفت که رهبری فلسطین تلاش دارد تا با کشورهای عربی برای جلب حمایت از ابتکار عمل محمود عباس مبنی بر برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح مذاکره کند. احمد مجدلانی در گفت‌وگو با آناتولی تصریح کرد: سفر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000