خسارت ۴.۸ میلیارد دلاری ارمنستان از جنگ با آذربایجان

سیاسی/ بین الملل 5fcdc508ca158_5fcdc508ca15a ارمنستان ۴.۸ میلیارد دلار هزینه تسلیحات جنگ با جمهوری آذربایجان کرد تا از سرزمین‌هایی که ۳۰ سال اشغال کرده بود، خارج نشود.

ارتش جمهوری آذربایجان ۲۷ سپتامبر امسال عملیات خود را برای آزادسازی منطقه قره‌باغ کوهستانی و شهرهای مجاور از اشغال ارمنستان آغاز کرده و پس از ۴۴ روز موفق به بازپس‌گیری سرزمین‌های خود از این کشور شد.

بنا به اعلام مقامات ارشد نظامی ارمنستان، ارتش این کشور در چهارمین روز عملیات دچار فروپاشی شده و گزارش آن را به نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان ارائه کردند.

ارتش ارمنستان که در دوران اشغال خطوط دفاعی خود را با دیوارهای ضخیم بتونی ساخته بود، بیشترین آسیب‌ها را از پهپادهای مسلح و انتحاری ساخت ترکیه متحمل شد.

وزارت دفاع آذربایجان از روز نخست عملیات تا آخرین روز، تصاویری از انهدام سلاح‌های ارمنستان را به اشتراک گذاشت.

به گزارش انیستیتوی تحقیقات اقتصادی دانشگاه اقتصاد آذربایجان (UNEC)، ارمنستان در طول این جنگ تسلیحاتی به ارزش ۴.۸ میلیارد دلار از دست داده است.

میکائیل میناسیان، سفیر سابق ارمنستان در واتیکان و داماد سرژ سرکیسیان، رئیس جمهور سابق این کشور، اعلام کرد ۴ هزار و ۷۵۰ سرباز و افسر نظامی در جنگ کشته شده و گزارش وزارت دفاع در مورد این موضوع نیز به پاشینیان ارائه شده است.

در عملیات اخیر ارتش آذربایجان که از ۲۷ سپتامبر آغاز شد، ۵ مرکز شهر، ۴ بخش و ۲۸۶ روستا از اشغال ارمنستان آزاد شد. با پیروزی‌های به دست آمده از سوی آذربایجان، ایروان شکست را پذیرفت و توافق‌نامه تخلیه مناطق اشغالی آغدام، لاچین و کلبجر را امضا کرد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

عادل، «مدار» ندارد، عادل پسر بدی است!

د دسامبر 7 , 2020
لابه‌لای اظهارات آقای فروغی، مدیر شبکه سه، فقط دو جمله را می‌توان به دلایل حذف نود تعبیر کرد؛ یکی اینکه «داشت از مدار خارج می‌شد» و دیگری اینکه «در یک خط دیگر بود.» از نیمه دوم اسفندماه ۹۷ بود که پخش برنامه محبوب و هفتگی نود بعد از ۲۰ سال […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000