دایرﺓالمعارف تعزیه ایران درگذشت

5fcca90168492_5fcca90168494 رضا نصرالله لنکرانی از چهره های با سابقه و تأثیرگذار تعزیه ایران صبح امروز یکشنبه ۱۶ آذر به دلیل کهولت سن در منزل خود چشم از جهان فروبست.

ابراهیم گله دارزاده مدیرعامل انجمن تعزیه ایرانیان با تأیید خبر درگذشت رضا نصرالله لنکرانی، گفت: استاد رضا نصرالله لنکرانی یکی از بزرگان تعزیه ایران بود و با وجود اینکه چند سالی به دلیل کهولت سن به اجرای تعزیه نمی‌پرداخت ولی وجودشان برای تمامی تعزیه خوانان دلگرمی و برای تعزیه خوان‌های مطرح به عنوان یک تکیه گاه بود.

وی تأکید کرد: تسلط ایشان به نسخ تعزیه و شبیه خوانی و همچنین جنبه‌های دیگر تعزیه نظیر معین البکایی، موسیقی، وسایل و آکسسوآر استاد لنکرانی را به دایرةالمعارف آگاهی و معرفت تعزیه ایران تبدیل کرده بود.

گله دارزاده در ادامه سخنان خود یادآور شد: کسانی که اجراهای استاد لنکرانی را به خاطر دارند، می‌دانند که در تسلط و اجرای تعزیه بی مانند بود. ایشان بارها و بارها در مجامع دانشگاهی دعوت می‌شد و برای توسعه شناخت و تجربه خود از تعزیه بدون هیچ حب و بغضی همه آنچه را که می‌دانست به اشتراک می‌گذاشت.

مدیرعامل انجمن تعزیه ایرانیان در پایان تصریح کرد: حیف که این استاد گرانقدر دیگر در کنار ما نیست.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

آماده انتقال واکسن کرونا از کشورهای مبدا هستیم

ی دسامبر 6 , 2020
وزیر راه و شهرسازی گفت: صنعت هوایی آماده است تا واکسن‌های کرونای تامین شده را از نقاط مبدا وارد کشور کرده و در همه نقاط کشور توزیع کند. محمد اسلامی روز یکشنبه در مراسم روز جهانی هواپیمایی که در محل سازمان هواپیمایی کشور برگزار شد، افزود: صنعت هوایی نه تنها […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000