خشم رژیم صهیونیستی از تصمیم بحرین برای منع واردات تولیدات شهرک نشینان

سیاسی/ بین الملل 5fcc88974a3a7_5fcc88974a3ac انصراف بحرین از واردات محصولات تولیدی شهرک های یهودی نشین کرانه باختری و جولان اشغالی، رژیم صهیونیستی را به شدت عصبانی کرده است.

به گزارش خبر فوری، شبکه ۱۲ اسرائیل در واکنش به این تصمیم منامه، در گزارشی اعلام کرد، بحرین رویکرد خود را تغییر داده و اعلام کرد که محصولات تولیدی در شهرک های صهیونیستی در کرانه باختری و جولان سوریه را وارد نخواهد کرد.

در این گزارش آمده است، اظهارات منتسب به زاید بن راشد الزیانی، وزیر بازرگانی و صنعت و گردشگری بحرین که گفته بود کشورش میان محصولات وارداتی از فلسطین اشغالی و محصولات وارداتی از شهرک‌های یهودی در کرانه باختری و جولان سوریه تمایزی قائل نخواهد شد، رژیم صهیونیستی را بسیار امیدوار کرد اما خبر خبرگزاری بحرین که روز شنبه اعلام کرد، منامه هرگز تولیدات شهرک های اسرائیلی در کرانه باختری را وارد نخواهد کرد با اظهارات الزیانی مغایرت دارد که واردات تولیدات شهرک ها را قبول کرده بود.

خبرگزاری رسمی بحرین اعلام کرد، یک منبع مسوول در وزارت بازرگانی، صنعت و گردشگری در این کشور اظهارات منتسب به الزیانی درمورد واردات محصولات تولیدی در کرانه باختری و جولان اشغالی را تکذیب کرد و گفت، اظهارات الزیانی درست فهمیده نشده است و درواقع سوء تفاهمی پیش آمده است.

وزارت صنعت و گردشگری بحرین به موضع ثابت دولت درباره پایبندی به قطعنامه های سازمان ملل، اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی درباره شهرک های اسرائیلی در کرانه باختری و ارتفاعات جولان متعهد است.

در همین راستا، جنبش بایکوت، عدم سرمایه گذاری و تحریم رژیم صهیونیستی اعلام کرد، تصمیم بحرین برای عدم تمایز بین محصولات تولیدی در اراضی اشغالی و شهرک ها جنایت جنگی است و طبق قانون بین المللی، موافقت بحرین با واردات تولیدات شهرک ها، نظام بحرین را در جنایت های جنگی دخیل خواهد کرد.

گفته می شود بحرین از این تصمیم خود پس از آن منصرف شد که فلسطین از اظهارات مذکور الزیانی عصبانی شده و آن را محکوم کرد.

دولت فلسطین نسبت به اقدام یا تلاش هر طرف داخلی یا بین المللی برای داد و ستد کالاها، تولیدات و خدمات شهرک‌های صهیونیست نشین که با تحریم بین المللی مواجه هستند، هشدار داد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

وقتی سهم بورس در تامین بودجه دولت بیش از ۸ برابر می‌شود!

ی دسامبر 6 , 2020
لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ درحالی تقدیم مجلس شد که در آن پیش بینی شده است بخش قابل توجهی از تامین مالی دولت از طریق واگذاری سهام شرکت‌ها در بورس صورت گیرد. در واقع به نظر می‌رسد این موضوع زیر سایه پیش‌بینی دولت از فروش ۲.۳ میلیون بشکه‌ای نفت پنهان مانده […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000