پس لرزه ادعای فائزه هاشمی درباره خودرأی بودن سیدمحمد خاتمی

سیاسی/ سیاست داخلی 5fcc5aa5aecef_5fcc5aa5aecf3 عضو حزب اتحاد ملت در واکنش به سخنان فائزه هاشمی گفت: اگر هدف انتقاد، شخص واحدی باشد فکر نمی‌کنم در شخص خاتمی، اثری از خودمحوری مشاهده شود اما ممکن است برخی به بهانه خاتمی، تلاش کنند دیگران را از گردونه خارج کنند.

«جلال جلالی زاده» درباره نقش پدرسالاری این حزب، گفت: اگر اصلاح‌طلبان، به اندیشه‌های خود باور نداشته باشند به ویژه در سطوح رهبری و مدیریت، یقینا اندیشه‌هایشان در بین ملت و مردم خریداری ندارد. یکی از معیارهای اصلاح‌طلبی، اعتقاد به دموکراسی و مراعات حق دیگران و اعتقاد به رأی و فکر دیگران است. اگر اصلاح طلبان در درون خودشان، دموکراسی و تحمل پذیرش نظر مخالف را نداشته باشند، سخنانشان در بین مردم تاثیر نخواهند داشت.

او افزود: بر این باورم که خاتمی، شخص مستبد و خودرأی و خودخواهی نیست تا تلاش کند نظرات خودش را بر دیگران تحمیل کند. در واقع برخی از کسانی که خودشان را اصلاح‌طلب می‌دانند آنها معتقد به دموکراسی و حضور دیگران در جمع نیستند. متاسفانه در هر جمعی، افرادی هستند که بیشتر به دنبال منافع خودشان هستند تا منافع جمعی.

جلالی زاده ادامه داد: بر این باورم که نسبت به اهل سنت که همواره از اصلاح‌طلبان، حمایت و پشتیبانی کرده‌اند، اصلاح‌طلبان معتقد به مشی دموکراتیک و حضور آنها نبودند. به بیانی دیگر متاسفانه در شورای اصلاح‌طلبان، چه شورای عالی یا برخی از نهادهای دیگر، به اهل سنت اجازه ورود ندادند؛ این حرف فائزه هاشمی مبنی بر دموکراتیک نبودن اصلاح‌طلبان، شاید تا حدودی درست است.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب بیان کرد: اما نسبت به گروه‌های دیگر، تفاوت زیادی نمی‌بینم هر حزب و هر گروهی با توجه به پایگاه اجتماعی دارای رأی باشد برخی از احزاب از رای کافی برخوردارند و شاید بیشتر به دنبال زیاده‌طلبی باشند. از سوی دیگر اصلاح طلبان باید منتقد باشند و از انتقاد نترسند بدین گونه که اگر کسی از خاتمی انتقاد کند نباید نگران شوند. به هر حال هر کسی می‌تواند نسبت به موضعگیری‌ها و افراد منتقد باشد اما این انتقاد باید یک انتقاد بجا و درستی باشد. در مقابل اگر انتقاد ما به دلیل منافع خودمان باشد درست نیست اما اگر انتقاد، به حق بوده و در جهت دفاع از حق دیگران باشد انتقاد پسندیده و درستی است.

او در پاسخ به این سوال که آیا حزب اتحاد ملت خود را حزب پدرسالار می‌داند یا خیر؟ گفت: اتهام‌هایی را که برخی از افراد به حزب اتحاد وارد می‌کنند را نمی‌پذیرم؛ حزب اتحاد یکی از احزاب قدرتمند اصلاحات است که فعالیتش در استانها و حضور در انتخابات‌ مختلف نشان دهنده گسترده بودن پایگاه این حزب است حال کسانی که از حمایت و پشتیبانی مردم برخوردار نیستند یا پایگاه مردمی ندارند نباید با اتهام به حزب اتحاد، تلاش کنند که پایگاهی کسب کنند. به هر صورت اگر قرار باشد در بین اصلاح طلبان، حزبی براساس جایگاه مردمی، فعالیت‌های حزبی، براساس کنگره‌ها و جلسات، اعلام نظرها و حمایت از مردم، قدرت برتری داشته باشد از نظر بنده، حزب اتحاد است.

جلالی زاده عنوان کرد: حزب اتحاد از این طریق خود را نشان داده است برخی احزاب هم وارد مجلس شدند و هیچ استقبالی از آنها از سوی مردم صورت نگرفت و جایگاه خودشان را در بین مردم نشان دادند. مشخص است که در یک محیط آزاد و انتخابات، سهم احزاب مشخص می شود و اگر قرار باشد که ما جایگاه احزاب را در شورای عالی اصلاح طلبان یا شورای هماهنگی اصلاحات بشناسیم مشخص است که حزب اتحاد از همه احزاب اصلاح‌طلب دیگر پیشروتر است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

شرکت فایزر به دنبال دریافت مجوز استفاده اضطراریِ واکسن کرونا در هند

ی دسامبر 6 , 2020
شرکت داروسازی فایزر به دنبال دریافت مجوز استفاده اضطراری از واکسن کووید-۱۹ در هند است. رسانه‌ها امروز (یکشنبه) اعلام کردند: شرکت داروسازی فایزر به دنبال آن است که برای استفاده اضطراری از واکسن کووید-۱۹ در هند که دومین کشور با بیشترین تعداد مبتلایان به این بیماری است، مجوزهای لازم را […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000