نژادپرستی، منشا بی اعتمادی اقلیت آمریکا به واکسن کرونا

5fcb84a7b4495_2020-12-05_16-31

پیشینه نژادپرستی نسبت به سیاه‌پوستان و لاتین تبارها در آمریکا موجب شده است که اقلیت های این کشور تمایلی به دریافت واکسن کرونا نداشته باشند.

تاریخ نژادپرستی در آمریکا حتی در حوزه مسائل پزشکی و عدم اعتماد به دولت فدرال سبب شده که برخی سیاه پوستان و لاتین تبارهای آمریکایی نسبت به واکسیناسیون کووید-۱۹ نیز تردید داشته باشند. امری که با وجود آمار بالای ابتلا در میان جوامع سیاهپوستان و لاتین‌ها، موجب افزایش نگرانی‌ مقام های بهداشتی آمریکا از امتناع پذیرش دریافت واکسن توسط این افراد شده است.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا پیشتر اعلام کرد، احتمال بستری شدن مبتلایان سیاهپوست و لاتین تبار آمریکایی به بیماری همه‌گیر، چهار برابر بیشتر از سایر شهروندان این کشور است.

براساس برنامه تحقیقاتی «تعقیب کرونا»، نرخ مرگ و میر سیاه پوستان بر اثر کرونا ۲.۴ برابر بیشتر از سفیدپوستان در آمریکا است. براساس نتایج این تحقیقات سرخ پوستان و لاتین تبارها نیز در آمریکا ۱.۵ برابر بیشتر از سفید پوستان بر اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهند.

به نوشته سی ان ان، سیاه پوستان آمریکا با آمار بسیار بالاتری نسبت به دیگر اقلیت‌ها از این بیماری جان خود را از دست می‌دهند؛ به این ترتیب که سیاه پوستان ۱۳ درصد جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند، اما ۲۷ درصد جان باختگان کووید-۱۹ را در بر می‌گیرند، در مقابل ۶۰ درصد جمعیت آمریکا سفیدپوست هستند، اما ۴۹ درصد قربانیان کووید-۱۹ از سفیدپوستان هستند.

بر اساس آمار منتشر شده از مرکز همکاری کووید (COVID Collaborative)، انجمن ملی پیشرفت رنگین‌پوستان (NAACP) و سازمان غیر دولتی لاتین‌های ئونیدوس آس (UnidosUS) فقط ۱۴ درصد از سیاهپوستان آمریکایی از ایمن بودن واکسن کرونا اطمینان داشته و تنها ۱۸ درصد این جامعه معتقدند که واکسن موثر خواهد بود.

به نوشته سی ان ان، آمار بیانگر این است که لاتین تبارهای آمریکایی از سیاهپوستان خوش بین تر بوده؛ به طوری که ۳۴ درصد از این گروه به واکسن کرونا اطمینان داشته و ۴۰ درصد نیز آن را موثر می‌دانند.

نابرابری‌های بلند مدت در نظام بهداشت و درمان آمریکا که از دهه ها قبل در این کشور ریشه دوانده، در یکسال اخیر با شیوع ویروس کرونا بسیار نمایان تر از گذشته خود را نشان می دهد. در واقع بخشی از جمعیت آمریکا در حال کشمکش و چالش برای دسترسی کافی به نظام بهداشتی و درمانی آمریکا هستند و از گذشته این موضوع وجود داشته و در حال حاضر این شرایط بدتر شده است.

سی ان ان به نقل از کارشناسان نوشت: اعتمادسازی در مورد واکسن میان جامعه سیاهپوستان و لاتین ها نیازمند تلاش هماهنگ پزشکان، محققان و فعالان منتخب از بطن این جامعه است. به بیان بهتر افراد رنگین پوست بیشتر به رهبرانی که شبیه آن ها هستند، اعتماد می‌کنند. در نتیجه برنامه ریزی های ایالت ها در آغاز فعالیت های اطلاع رسانی و بیان چند و چون واکسیناسیون باید هر چه سریعتر کلید بخورد.

با وجود تردیدها از دریافت واکسن کرونا از سوی قشر سیاهان و لاتین ها، مشاور ارشد برنامه توسعه، تولید و توزیع واکسن در آمریکا اعلام کرد حدود ۲۰ میلیون آمریکایی تا پایان سال ۲۰۲۰ در برابر کووید_۱۹ واکسینه شده و بیشتر آمریکایی‌ها تا اواسط ۲۰۲۱ به واکسن‌های کاملا موثری دسترسی خواهند یافت.

بر اساس آخرین آمارها آمریکا تا کنون با ثبت بیش از ۱۴ میلیون و ۷۷۲ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا و همچنین افزون بر ۲۸۵ هزار جانباخته، در صدر کشورهای درگیر در فهرست جهانی قرار دارد.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

خواص«بابونه» را بشناسیم

ی دسامبر 6 , 2020
مصرف گیاه بابونه در تقویت مغز و اعصاب، رفع سرماخوردگی و آبریزش بینی، کاهش خستگی، درمان تب های عفونی و…، موثر است. ناصر رضایی پور متخصص طب ایرانی، گفت: گیاه بابونه ۶ نوع مختلف با خواص متفاوت دارد. بابونه مشهور در منابع طبی، همان بابونه شیرازی با نام‌های بابونه رسمی، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000