لغو تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه خانواده حسنی مبارک

سیاسی/ بین الملل 5fcb681b091a2_5fcb681b091a5 دیوان دادگستری اتحادیه اروپا از لغو تحریم‌های خود علیه رئیس جمهوری فقید مصر، خانواده و اموال وی خبر داد.

این دیوان همچنین حکم بلوکه شدن اموال خانواده مبارک را لغو کرد.

در بیانیه دیوان دادگستری اتحادیه اروپا در این باره آمده است: شورای اتحادیه اروپا باید خودش از اتهامات نسبت داده شده به مبارک و خانواده‌اش اطمینان حاصل کند و به اشاره‌های مقامات مصر اکتفا نکند.

این دیوان در ادامه تأکید کرد: به لطف لغو تحریم‌ها خانواده رئیس جمهوری فقید مصر می‌توانند در اموال خود در اروپا تصرف کنند.

در همین حال، فرید الدیب، وکیل مدافع خانواده حسنی مبارک در واکنش به حکم دیوان دادگستری اروپا گفت که وی علیه طرف‌های مربوطه در دیوان دادگستری اتحادیه اروپا به دلیل کم‌کاری از انجام تحقیقات درباره این پرونده طی ۱۰ سال گذشته شکایت خواهد کرد.

رئیس دادگاه تجدیدنظر مصر نیز اخیراً موافقت خود را با لغو تصمیم منع خانواده حسنی مبارک و همسرش سوزان ثابت در تصرف در اموالشان اعلام کرد.

دادگاه کیفری قاهره در سال ۲۰۱۶ مبارک و دو پسرش را به اتهام فساد مالی سه سال حبس محکوم کرد.

دیوان دادگستری اتحادیه اروپا نیز در سال ۲۰۱۸ در راستای حکم صادر شده علیه مبارک در مصر، حکم بلوکه اموال و دارایی وی در اروپا را صادر کرد اما وکلای خانواده مبارک خواستار تجدیدنظر در این حکم شدند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

جنجال توهین بهاره رهنما به لُرها !

ش دسامبر 5 , 2020
در روزهای اخیر هیچ عملیات مستقیم و یا غیر مستقیمی علیه عوامل موساد در سرزمینهای اشغالی انجام نشده است و فهمی هیناوی یک عرب تبار و شهرک نشین رژیم صهیونیستی است که هیچ ارتباطی با موساد نداشته است. در برنامه “بی خبر” امروز سراغ جنجال توهین خانم بازیگر به لرها، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000