دلار در مسیر سقوط است؟

5fca5cecf32fe_5fca5cecf3300 بر اساس پیش‌بینی کارشناسان، به احتمال زیاد حداقل تا 6 ماه آینده شاهد تداوم روند کاهشی ارزش دلار در بازار جهانی خواهیم بود.

نظرسنجی از چندین کارشناس حوزه ارز نشان می‌دهد که آنها انتظار دارند که حداقل برای 6 ماه آینده شاهد تداوم روند نزولی ارزش دلار در بازار جهانی باشیم.

دلیل کاهش اقبال از دلار رفتن سرمایه‌گذاران ارزی به سمت دارایی‌های با ریسک بیشتر است. با توجه به رشد بازارهای بورس در ماه نوامبر ارزش دلار که همواره به عنوان یک دارایی نسبت ایمن شناخته می‌شود و در زمان بحران سرمایه‌گذاران به سمت آن می‌روند حدود 3 درصد کاهش یافت و به طور کلی از ابتدای سال جاری 6 درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند.

دلار هم اکنون در حال تجربه کردن بدترین عملکرد سالانه از سال 2017 تاکنون است. علیرغم آنکه تا امروز حدود 14 میلیون نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده و صدها هزار نفر نیز در این کشور جان خود را به خاطر کرونا از دست داده‌اند، امیدها به اجرای یک بسته کمکی اقتصادی دیگر و توزیع هر چه زودتر واکسن کرونا، بورس‌های بین المللی را مثبت کرده و باعث شده تا این انتظار به وجود آید که در میان مدت شاهد کاهش ارزش دلار در بازار جهانی باشیم.

انتظار می‌رود، بانک مرکزی آمریکا هم به زودی در باره سیاست خود در تداوم خرید اوراق در راستای حمایت از اقتصاد این کشور که احتمال به ضرر دلار تمام خواهد شد، جزئیات بیشتری را ارائه دهد.

دو سوم کارشناسان حاضر در این نظرسنجی گفته‌اند که پیش بینی می‌کنند حداقل تا اواسط سال 2021 روند کاهش ارزش دلار ادامه یابد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

سود شرکتهای بورسی از طریق سامانه واریز می شود/ ۲۵۰ هزار نفر از فروش سهام عدالت انصراف دادند

ج دسامبر 4 , 2020
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، رونمایی از سامانه جدید بورسی را تحولی شگرف در نظام بنگاه‌داری کشور ارزیابی کرد و گفت: سود شرکتهای بورسی از طریق سامانه به حساب سهامداران واریز می‌شود. حسین فهیمی با اشاره به ضرورت توسعه اقتصاد هوشمند و دولت الکترونیک گفت: در راستای اقتصاد هوشمند، وعده‌هایی به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000