آمریکا: انگلیس در تأیید واکسن کرونای آمریکایی عجله کرد

5fc93a3f8f4da_5fc93a3f8f4e0

آمریکا از اقدام انگلیس در صدور اجازه استفاده از واکسن کرونای جدید انتقاد و آن را اقدامی «عجولانه» توصیف کرد.

«آنتونی فاوچی»، متخصص ارشد بیماری‌های عفونی در آمریکا از تصمیم دولت انگلیس در تأیید واکسن شرکت «فایزر» انتقاد کرد و آن را اقدامی عجولانه توصیف کرد.

به نوشته «پولیتیکو»، فاوچی گفته که تصمیم دولت انگلیس بیش از اندازه به اطلاعات شرکت سازنده واکسن متکی بوده و بدون انجام بررسی‌های موشکافانه علمی انجام شده است.

ی» در آمریکا است بعد از آن مطرح شده که دولت انگلیس روز چهارشنبه مجوز استفاده از واکسن ساخته‌شده توسط شرکت آمریکایی «فایزر» و شریک آلمانی‌اش، «بیون‌تک» را صادر کرد.

لندن با این تصمیم نخستین کشور غربی لقب گرفت که قبل از سایر کشورهای اروپایی و آمریکا استفاده از این واکسن را برای پیشگیری از شیوع «کووید-۱۹» مجاز کرد.

فاوچی روز در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌بی‌اس گفت: «آنها واقعا برای تأیید [این واکسن] عجله به خرج دادند.» او در ادامه گفت که سازمان دارو و غذای آمریکا روش «بسیار محتاطانه‌ای» برای تأیید این واکسن در پیش گرفته است.

واکسن‌ها آنتی‌ژن‌های ضعیف‌شده یا مرده‌ای هستند که دستگاه ایمنی بدن را برای مبارزه در برابر ویروس‌ها، آموزش داده و آن را به ساخت آنتی‌بادی تحریک می‌کنند.

در مرحله آزمایش‌های پیش‌بالینی، پژوهشگران واکسن را به بدن حیوانات وارد می‌کنند تا ببیینند باعث تحریک سیستم ایمنی می‌شود یا خیر.

در مرحله اول آزمایش بالینی، واکسن به گروه کوچکی از انسان‌ها تزریق می‌شود تا مشخص شود که آیا ایمن است یا خیر. در این مرحله اطلاعاتی درباره اثرات واکسن بر تحریک دستگاه ایمنی بدن نیز جمع‌آوری می‌شود.

در مرحله دوم، واکسن به صدها نفر تزریق می‌شود تا دانشمندان بتوانند اطلاعات بیشتری درباره ایمن بودن آن و دوز مناسب آن به دست آورند.

در مرحله سوم، واکسن برای تأیید ایمن بودن آن و آثار جانبی احتمالی‌اش به بدن هزاران نفر تزریق می‌شود. در این مرحله، به گروه کنترل، دارونما تزریق می‌شود و اثربخشی واکسن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

تحویل ۳۵۰۰ مسکن به خانواده‌های دارای دو معلول

پ دسامبر 3 , 2020
مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز از ساخت و تحویل ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی شهری برای خانوارهای دارای دو معلول تا خرداد سال آینده خبر داد. فرهاد خاکی پور افزود: این ساختمان‌ها بر اساس تفاهم نامه منعقده بین وزارت راه و شهرسازی با بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، سازمان بهزیستی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000