واکسن کرونا میان شهروندان رایگان توزیع می‌شود

سیاسی/ بین الملل 5fc9435c9046a_2020-12-03_23-28 رئیس جمهوری عراق تاکید کرد که واکسن ضد ویروس کرونا میان شهروندان این کشور رایگان توزیع خواهد شد.

«برهم صالح» این کشور شامگاه امروز (پنج شنبه) طی سخنانی در نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره مقابله با نسل جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹)، اهمیت همبستگی بین المللی در رویارویی با این پاندمی و کاهش خسارت های آن و لزوم تضمین عدالت در توزیع واکسن های ضد کرونا هنگام تهیه آن، جلوگیری از خسارت های ناشی از اهداف تجاری تولید و بازاریابی واکسن و ممانعت از تاثیرپذیری آن از اختلافات سیاسی را مورد تاکید قرار داد.

صالح ضمن تاکید بر این که عراق با وجود شرایط مالی و اقتصادی بسیار پیچیده خود، از جمله کشورهایی است که دولت های آنها خرید واکسن کرونا و توزیع مجانی آن میان شهروندان خود را بر عهده می گیرند، خاطر نشان ساخت که کشورش با وجود امکانات محدودی که دارد، به لطف جانفشانی کادر درمان و افزایش آگاهی بهداشتی شهروندان در کنار پشتیبانی بین المللی و برخی کشورهای دوست، تا حدی موفق شد پیامدهای این پاندمی را کاهش دهد.

رئیس جمهوری عراق ضمن هشدار نسبت به این که ادامه پاندمی کرونا در هر شهر و روستایی در جهان بدین معنی است که همه جامعه بشری در معرض تهدید ناشی از این پاندمی فرامرزی قرار دارد، بر اهمیت در نظر گرفتن تفاوت شدید در امکانات اقتصادی و مالی کشورها و اتخاذ تدابیر لازم برای تامین سرعت رسیدن واکسن به بسیاری از کشورهای دارای توانایی محدود نیز تاکید کرد.

این در حالی است که وزارت بهداشت و محیط زیست عراق نیز ساعتی پیش در بیانیه ای، اعلام کرد که «ریاض عبدالامیر»، مدیرکل بهداشت عمومی این وزارتخانه در حضور مدیر بخش ایمن سازی، با شرکت آمریکایی «فایزر» اقدامات لجستیک برای واردات واکسن مشترک این شرکت و شرکت آلمانی «بایونتک» علیه ویروس کرونا را بررسی کرده تا آن را پس از آغاز صادرات به کشورهای جهان، در سریع ترین زمان ممکن وارد کند.

لازم به ذکر است که بر اساس آخرین داده های وبسایت مرجع «ورلد او مترز» و آمار رسمی وزارت بهداشت عراق، این کشور با ۵۵۸ و ۷۶۷ مورد ابتلا به ویروس کرونا و مرگ ۱۲ هزار و ۳۶۱ تن از آنها، در زمینه شمار افراد مبتلا به این ویروس کشنده و آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به آن به ترتیب در رتبه های بیستم و بیست و سوم جهان قرار دارد در حالی که در میان کشورهای جهان عرب نیز همچنان در هر دو زمینه شمار مبتلایان و قربانیان، بالاترین آمار را به خود اختصاص داده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

شرط پومپئو برای معامله با ایران

پ دسامبر 3 , 2020
سیاسی/ بین الملل وزیر خارجه دولت کنونی آمریکا انجام هرگونه معامله با ایران را به آزادی «باقر و سیامک نمازی» و همچنین «مراد طاهباز» مشروط کرد. «مایک پمپئو» روز پنج شنبه در یک پیام توئیتری نوشت: «امروز باقر نمازی ۸۴ ساله می‌شود. او از چهار سال پیش و از زمان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000