کشته شدن ۲ هزار و ۷۸۳ نظامی این کشور در جنگ قره باغ

سیاسی/ بین الملل 5fc8e8588fb4a_5fc8e8588fb4d وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز ( پنجشنبه ) در گزارشی شمار نظامیان کشته شده این کشور در جنگ ۴۴ روزه اخیر قره باغ را ۲ هزار و ۷۸۳ نفر اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، همچنین بیش از یکصد نظامی جمهوری آذربایجان در این جنگ ناپدید شدند که اقدامات برای پیدا کردن این نیروها ادامه دارد.

در حال حاضر یکهزار و ۲۴۵ نظامی مجروح جمهوری آذربایجان نیز در بیمارستانهای نظامی این کشور تحت درمان قرار دارند.

درگیری‌های نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان ششم مهر ماه گذشته در منطقه مورد مناقشه قره باغ آغاز شد و در ۹ نوامبر( ۱۹ آبان ماه ) گذشته با امضای بیانیه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان پایان یافت.

جمهوری آذربایجان موفق شد در جریان این جنگ ۴۴ روزه هفت شهرستان و نیز چند منطقه راهبردی اشغال شده در سالهای ۱۹۹۲ و ۱۹۹۳ از سوی نیروهای ارمنی در قره باغ را آزاد کند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

کنایه رسول جعفریان به یک ادعا درباره شهید فخری زاده

پ دسامبر 3 , 2020
یک روحانی و پژوهشگر تاریخ ایران به اظهارات جنجالی درباره رابطه بین فیزیک و فلسفه اسلامی واکنش نشان داد. عبدالحسین خسروپناه، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در اظهاراتی عجیب عنوان کرده بود؛ «شهید فخری زاده فقط به دنبال این نبود که بین فلسفه و فیزیک ارتباط برقرار […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000