آبه شینزو محاکمه می‌شود

سیاسی/ بین الملل 5fc8b72d98e93_5fc8b72d98e95 بیش از ۹۰۰ وکیل و محقق حقوقی، از دادستانی عمومی توکیو خواسته‌اند تا بطور کامل ادعای نقض قانون کنترل وجوه سیاسی توسط «آبه شینزو»، ‌ نخست وزیر پیشین ژاپن و سایر افراد را بررسی کند.

تلویزیون ژاپن روز پنجشنبه گزارش کرد این گروه شامل ۹۴۱ وکیل و حقوقدان از سراسر ژاپن بااین ادعا که آبه و ۲ نفر دیگر وجوه پرداختی برای بخشی از مخارج برگزاری مهمانی در جشن شکوفه ها را گزارش نکرده‌اند، دادخواست کیفری تنظیم کرده اند.

اعضای این گروه روز سه شنبه برای ارائه یک طومار به منظور بررسی کامل این ادعا و صدور کیفر خواست علیه سه فرد یاد شده، به دفتر دادستان عمومی توکیو رفتند.

در این طومار آمده است که دادستانی عمومی نباید این پرونده را مختومه اعلام کند یا با در نظر گرفتن موقعیت نخست وزیر پیشین تصمیم به صدور کیفرخواست برای آنها بدون حضور هیئت منصفه بگیرد.

این طومار می افزاید که اگر دادستانی عمومی این کارها را انجام دهد، اعتماد به آنها کاملا از میان خواهد رفت.

بر اساس قانون، مقامات ژاپن از دادن هر چیزی به رای ‌دهندگان که می‌تواند به عنوان هدیه تعبیر شود، منع شده‌اند این قانون به قدری سخت‌گیرانه است که یک وزیر کابینه در سال ۲۰۱۴ به دلیل توزیع بادبزن‌های کاغذی میان طرفدارانش استعفا کرد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

یک بار دیگر، همکاری برد پیت و مارگو رابی، بعد از "روزی روزگاری... در هالیوود

پ دسامبر 3 , 2020
برد پیت و مارگو رابی، بعد از "روزی روزگاری… در هالیوود"ِ آقای کوئنتین تارانتینو، باز هم در پروژه‌ی مورد انتظار درباره‌ی تاریخ سینما، به‌کارگردانی دیمین شیزل همکاری میکنند. اما استون از پروژه ساخت فیلم Babylon به کارگردانی دیمین شزل جدا شده و حالا گفته می‌شود که مارگو رابی احتمالا جایگزین […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000