نرخ مرغ به ۲۸ هزار تومان رسید/ افت مجدد قیمت جوجه یکروزه در بازار

5fc67b819f5ef_2020-12-01_20-51 نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ گرم ۲۸ هزار تومان است.

حبیب اسداله نژاد در گفت و گویی، از افزایش جزئی قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۸ هزار تا ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۲۸ هزار تومان است.

به گفته وی، امروز قیمت هر کیلو مرغ در برخی استان‌ها ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان رشد داشته است.

اسداله نژاد تامین نهاده‌های دامی را بزرگترین معضل پیش روی مرغداران دانست و گفت: با وجود آنکه ۳۲ تا ۳۳ روز از جوجه ریزی در برخی واحد‌ها می‌گذرد و خرید نهاده از سامانه بازارگاه انجام شده، اما مرغداران به علت عدم تحویل بار، ذرت و کنجاله مورد نیاز را از بازار آزاد خریداری می‌کنند که تمامی این عوامل نگرانی‌هایی در بخش تولید ایجاد کرده است.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ادامه داد: با وجود آنکه ۵۰ درصد نهاده‌ها با نرخ مصوب تامین می‌شود، اما همین میزان هم با تاخیر فراوان بدست مرغدار می‌رسد، از این رو سیاست گذاری باید به گونه‌ای انجام شود که واحد‌های مرغداری دچار ورشکستگی نشوند و تاوان قصور دستگاه‌های دولتی را بدهند.

وی درباره آینده بازار مرغ گفت: اگر دولت ۱۰۰ درصد نهاده‌ها را با نرخ مصوب در اختیار مرغداران قرار دهد، تمامی تولیدکنندگان مرغ را با نرخ مصوب در اختیار دولت قرار می‌دهند.

این مقام مسئول قیمت کنونی هر کیلو کنجاله سویا در بازار آزاد را ۱۶ هزار تومان و ذرت را ۴ هزار تومان اعلام کرد.

وی از کاهش مجدد قیمت جوجه یکروزه خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه به ۴ هزار تومان کاهش یافته است و پیش بینی می‌شود که روند کاهش قیمت به علت بی رغبتی مرغداران به جوجه ریزی ادامه یابد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی افزود: با وجود آنکه وعده‌ها در خصوص سهمیه نهاده‌ها تنها در سامانه بازارگاه تخصیص داده شده و واحد‌ها در تامین همچنان دچار مشکل هستند، از این رو واحد‌ها در جوجه ریزی با احتیاط عمل می‌کنند.

او قیمت تمام شده فعلی هر کیلو مرغ را ۱۹ تا ۲۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: اگر کل نهاده‌های مورد نیاز با نرخ مصوب تامین شود، مرغدار مکلف است مرغ تولیدی خود را با نرخ مصوب عرضه کند، اما بستن راه‌های خروجی استان‌های تولیدکننده اصلی مرغ به منظور عرضه با نرخ مصوب به دولت اقدامی ضد تولید است که واحد‌های خرد را به مرز ورشکستگی می‌کشاند.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با بیان اینکه رفع چالش و بحران مرغ از اراده و توان واحد‌های تولیدی خارج است، گفت: مسئولیت تامین نهاده‌ها بر عهده دولت است و مسئولان دولتی باید مشکلات تامین و ترخیص نهاده و تخصیص ارز را حل کند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ستاره «بازی تاج و تخت» انتقام جوی سمی می‌شود

س دسامبر 1 , 2020
"پیتر دینکلیج" برای نقش آفرینی در نقش اصلی بازسازی فیلم سینمایی «انتقام جوی سمی» انتخاب شده است. به گزارش خبر فوری به نقل از ورایتی، پیتر دینکلیج که برای بازی در سریال «بازی تاج و تخت» شناخته می‌شود در ریبوت فیلم سینمایی «انتقام جوی سمی» نقش آفرینی می‌کند. میکن بلیر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000