ترکیب گیاهی میوه ها دارای خواص ضدویروسی است

5fc6179b3fd4e_5fc6179b3fd51

:نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد «رسوراترول» به دست آمده از گیاهان و میوه ها دارای خواص ضدویروسی در مقابله با کروناویروس است.

مطالعه آزمایشگاهی محققان دانشگاه علوم و تکنولوژی شنژن چین نشان می‌دهد فیتوشیمیایی حاصل از گیاهان موسوم به رسوراترول قادر به پیشگیری مؤثر از کروناویروس است.

رسوراترول یک نوع فنول طبیعی است که توسط برخی گیاهان در واکنش به آسیب و جراحت یا زمانیکه گیاه تحت حمله پاتوژن هایی نظیر باکتری‌ها یا قارچ‌ها است، تولید می‌شود.

منابع این فیتوشیمیایی گیاهی در مواد خوراکی شامل پوست انگور، بلوبری، آلو و بادام زمینی یافت می‌شود. معمولاً هم به صورت مکمل غذایی وجود دارد.

یافته‌های آزمایشگاهی نشان داده است که رسوراترول دارای تأثیر و کارآمدی بالایی در جلوگیری از تکثیر کروناویروس است.

در مطالعات قبلی اثبات شده است که این ماده دارای خواص ضدویروسی علیه طیف وسیعی از پاتوژن ها است. همچنین مشخص شده بود که این ترکیب از تکثیر برخی ویروس‌ها نظیر ویروس دنگو، زیکا، آنفلوانزا و مِرس جلوگیری می‌کند؛ سندروم تنفسی خاورمیانه موسوم به مِرس ناشی از نوعی بتاکروناویروس است که شباهت زیادی به کروناویروس جدید دارد.

یافته‌های این مطالعه نشان داد که استفاده از رسوراترول قبل از ابتلاء به عفونت قادر به ممانعت از تکثیر ویروس فقط تا ۲۰ درصد است. درحالیکه استفاده از این ترکیب بعد از درمان تا ۹۸ درصد باعث کاهش تکثیر ویروسی می‌شود.

محققان در تلاش برای انجام این آزمایش‌ها بر روی انسان هستند.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

اصولگرایان مستعد ظهور یک فرقه خوارج گونه هستند/ طرح رئیس جمهور نظامی دیگر کاربرد ندارد

س دسامبر 1 , 2020
سیاسی/ انتخابات نماینده تهران در مجلس دهم گفت: حسی که از مردم القا می شود این است که جامعه تغییر محسوسی نسبت به انتخابات اسفند ۹۸ پیدا نکرده و امیدواری بین مردم ایجاد نشده است. قرار گرفتن ترامپ در راس قدرت در آمریکا و خروج این کشور از برجام و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000