پادشاه مراکش خواهان مذاکرات مستقیم میان فلسطین و رژیم صهیونیستی شد

سیاسی/ بین الملل 5fc5ff663f300_5fc5ff663f303 پادشاه مراکش ضمن اعلام همبستگی با مردم فلسطین، خواهان پایان دو دستگی و آشتی میان گروه‌های فلسطینی و آغاز مذاکرات مستقیم میان فلسطین و رژیم صهیونیستی شد.

محمد ششم در نامه‌ای برای رئیس کمیته بین المللی حامی حقوق مردم فلسطین به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین بر همبستگی و حمایت رباط از مردم فلسطین و حقوق مشروع آن‌ها برای تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس شرقی تأکید کرد.

پادشاه مراکش بر لزوم ازسرگیری روند مسالمت‌آمیز و افزایش تلاش‌های بین المللی برای ازسرگیری مذاکرات مستقیم میان طرف فلسطینی و اسرائیلی برای حل اختلافات تأکید کرد.

وی گفت: اقدامات یکجانبه در اراضی فلسطین از جمله قدس شرقی نقض قطعنامه‌های مشروع بین المللی است. باید از اتخاذ هرگونه اقدامی که می‌تواند وضعیت قانونی اراضی فلسطین را تغییر دهد، خودداری و شرایط مناسب را برای ازسرگیری مذاکرات جدی و مسئولانه فراهم کرد.

پادشاه مراکش گفت: شهر قدس یکی از موضوعات اصلی در هرگونه حل و فصلی میان فلسطین و اسرائیل است و باید در چارچوب مذاکرات مستقیم راهکاری برای آن ایجاد کرد.

محمد ششم گفت: با توجه به جایگاه بالای قدس نزد پیروان ادیان توحیدی ما به عنوان رئیس کمیته قدس در سازمان همکاری اسلامی خواهان حفظ وحدت، حرمت، وضعیت قانونی و دینی و جایگاه آن به عنوان شهر صلح هستیم.

پادشاه مراکش در نامه خود آورده است: ما از نزدیک تلاش‌ها برای آشتی و مذاکرات گروه‌های فلسطینی را پیگیری می‌کنیم. بارها نسبت به یک آشتی واقعی و با حسن نیت میان گروه‌های فلسطینی برای پایان دودستگی ابراز امیدواری کردیم.

وی بر حمایت کامل مراکش از تلاش‌های دولت فلسطین با رهبری محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان برای تحقق آرمان‌های مردم فلسطین و رسیدن به استقلال و وحدت و شکوفایی تأکید کرد.

در همین راستا، بیش از ۵۵ هیئت و سازمان مراکشی به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین در مقابل ساختمان پارلمان در رباط تجمع کردند.

برگزارکنندگان این تجمع تأکید کردند، این تجمع در سایه ادامه توطئه‌ها از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی و نظام‌های مستبد عربی علیه مسئله فلسطین برگزار می‌شود.

این تظاهرات با شعار “باید همگان به حمایت از مسئله فلسطین و مخالفت با عادی‌سازی ادامه بدهیم”، برگزار شد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

مذاکرات محرمانه ترکیه و رژیم صهیونیستی برای بهبود روابط

س دسامبر 1 , 2020
سیاسی/ بین الملل یک رسانه آمریکایی از کانال ارتباطی محرمانه میان ترکیه و رژیم صهیونیستی برای بهبود روابط میان دو طرف پرده برداشت. سایت المانیتور در گزارشی از وجود یک کانال ارتباطی محرمانه میان ترکیه و رژیم صهیونیستی خبر داد. المانیتور به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که این […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000