یک نماینده مجلس: طرح امروز هیچ محلی برای شورای عالی امنیت ملی نگذاشته

سیاسی/ مجلس 5fc5f65f21489_2020-12-01_11-23 یک نماینده مجلس گفت که طرح امروز هیچ محلی برای شورای عالی امنیت ملی نگذاشته و با اصول ۱۷۶، ۱۱۰ و ۷۵ قانون اساسی مغایرت دارد. اما قالیباف در جواب اظهار داشت که مجلس حق دخالت و تصمیم‌گیری در هر موضوعی را دارد.

غلامرضا نوری در جلسه صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس و در جریان بررسی کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران با استناد به اصول ۷۵، ۱۱۰ و ۱۷۶ قانون اساسی در اخطاری گفت: طبق اصل ۱۷۶ به منظور تامین منافع ملی و پاسداری انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی، شورای عالی امنیت ملی با وظایفی تشکیل شده است اما ما امروز در قالب این طرح هیچ محلی برای شورای عالی امنیت ملی نگذاشته‌ایم حال این‌که این طرح یک تصمیم برای موضوعات فنی و اقتصادی نیست و تصمیمی ملی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در قانون اساسی صراحتا وظایف شورای امنیت ملی پیش بینی شده است و موارد متعددی را ذکر کرده، تصمیم گیری در موضوعات مهم و حساس کشور به اتخاذ تصمیمات روزانه و ساعتی نیاز دارد و منوط کردن به پروسه طولانی خلاف ۱۷۶ قانون اساسی است، همچنین این طرح با اصول ۱۱۰ و ۷۵ قانون اساسی نیز مغایرت دارد.

محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار اظهار کرد: این اخطار را طبق اصل ۱۷۶ وارد نمی‌دانم چون ما در مجلس شورای اسلامی اختیار داریم و حق و وظیفه مجلس است که در هر موضوعی در کشور دخالت کرده و تصمیم‌گیری کند، این ذات مجلسِ در راس امور می‌باشد البته مهم این بوده که این طرح مغایرتی با قانون اساسی و شرع نداشته باشد.

وی یادآور شد: از همین رو به دوستان گفتم در بررسی این طرح اصول ۷۵، ۱۱۰ و ۱۷۶ را مدنظر داشته تا مغایرتی با قانون نداشته باشد. حتما این مسائل رعایت می‌شود ولی این‌که می‌گویید این موضوع از اختیارات شورای عالی امنیت ملی است و ما نباید دخالت کنیم وارد نیست. ما با رعایت قانون اساسی و شرع حتما دخالت می‌کنیم.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

اجرای پروتکل الحاقی مشکلی در روند غنی‌سازی ایجاد نمی‌کند

س دسامبر 1 , 2020
سیاسی/ دولت سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: اجرای پروتکل الحاقی هیچ مشکلی در روند برنامه غنی‌سازی ایجاد نمی‌کند، اما عدم اجرای آن باعث تردید و ابهام نسبت به برنامه هسته‌ای ایران خواهد شد. بهروز کمالوندی به عنوان نماینده دولت در جریان بررسی کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو با تحریم‌ها […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000