وزیر فرهنگ بریتانیا: نتفلیکس اعلام کند که سریال «تاج» واقعی نیست

5fc5e50de1826_5fc5e50de1828 وزیر فرهنگ بریتانیا خواستار آن شد که نتفلیکس در ابتدای هر قسمت از مجموعهٔ تلویزیونی «تاج»،‌ که روایتگر داستان زندگی ملکه الیزابت دوم است، اعلام کند که این مجموعه خیالی است.

الیور دودن گفت:‌ «داستان خیالی زیبایی است،‌ بنابراین نتفلیکس باید اعلام کند که این مجموعه هم، مانند دیگر تولیدات تلویزیونی،‌ خیالی است.»

وی افزود: «بدون چنین کاری،‌ بیم آن می‌رود که بینندگان جوانتری که خودشان در زمان این رویدادهای تاریخی زندگی نکرده‌اند، داستان را با واقعیت اشتباه بگیرند.»

مجموعهٔ «تاج» که به سفارش نتفلکیس تولید و از سال ۲۰۱۶ میلادی پخش آن آغاز شده، به داستان زندگی الیزابت دوم، ملکهٔ بریتانیا را روایت می‌کند. فصل اخیر این مجموعه نیز مانند فصل‌های نخست آن، مورد استقبال مخاطبان و منتقدان قرار گرفته است.

پیش از این نیز، اِرل اسپنسر، برادر شاهزاده دایانا درخواست مشابهی کرده بود. وی هفتهٔ گذشته در مصاحبه با آی‌تی‌وی گفت: «فکر می‌کنم مفید است که در ابتدای هر قسمت از سریال تاج بگویند این داستان واقعی نیست، اما حول‌وحوشِ رویدادهای واقعی ساخته‌وپرداخته شده است.»

فصل چهارم مجموعهٔ تاج به رویدادهای دههٔ هشتاد میلادی از جمله ازدواج شاهزاده چارلز و دایانا، شاهدخت ولز و رابطهٔ چارلز با کامیلا پارکر-بولز، نخست‌وزیری مارگارت تاچر، بیماری مارگارت، خواهر ملکه الیزابت، و رابطهٔ ملکه و شوهر، شاهزاده فیلیپ و فرزندان آنها می‌پردازد.

در گذشته هم تعدادی روزنامه‌نگار و زندگی‌نامه‌نویسِ متخصصِ زندگیِ خاندان سلطنتی، به کژ‌روی‌ها و حاشیه‌های داستان سریال اشاره کرده‌ بودند، اما شماری از مورّخان بریتانیایی هم معتقدند که نیازی به اعلام خیالی بودن داستان سریال نیست.

اکلس فون تونزلمن در توییتر خود نوشت: «نتفلیکس از قبل گفته که این سریال، خیالی است. به اسم نمایش ساخته شده، و کسانی که در آن بازی می‌کنند نیز بازیگرند.»

تاج که نخستین فصل آن با هزینهٔ تولید بیش از یکصد میلیون دلار در سال ۲۰۱۶ به نمایش درآمد، پرهزینه‌ترین درام شرکت نتفلیکس به‌شمار می‌آید.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ردیابی هوشمند مبتلایان به کرونا/فقط ۲۰درصد قرنطینه را رعایت کردند

س دسامبر 1 , 2020
تهران- فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران با اشاره به ردیابی هوشمند مبتلایان به کرونا در طرح بسیج محله محور استان تهران، گفت: این ردیابی نشان داد که فقط ۲۰ درصد قرنطینه را رعایت کرده‌اند. به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زالی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه فرمانداران […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000