اتحادیه اروپا به ارتقای روابط ترانس آتلانتیک بعد از ترامپ می‌پردازد

سیاسی/ بین الملل 5fc4d0aa9368a_5fc4d0aa9368f مقامهای اتحادیه اروپا گفتند، این اتحادیه امروز (دوشنبه) بحث بر سر بهترین نحوه بهبود روابط ترانس آتلانتیک بعد از کنار رفتن دونالد ترامپ از ریاست جمهوری آمریکا را شروع می‌کند.

قرار است سفرای ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا پنج حوزه کلی سیاست را که در آنها فرصتهای بیشتری برای همکاری با جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا بعد از چهار سال روابط گسسته در دولت ترامپ می‌بینند، در نظر بگیرند.

این حوزه‌ها مرتبط با سلامت، به ویژه مبارزه با همه‌گیری کووید ۱۹، تقویت روند بازیابی اقتصادی، مبارزه با تغییرات آب و هوایی، اشاعه صلح، و امنیت و حفظ ارزشهای مشترک شامل باور به قواعد چندجانبه هستند.

انتظار می رود رهبران اتحادیه اروپا در زمانی که در ۱۰-۱۱ دسامبر برای یک نشست گردهم بیایند درباره روابط ترانس آتلانتیک بحث کنند.

شارل میشل، رئیس شورای اروپا، از جو بایدن برای یک نشست حضوری در نیمه اول سال ۲۰۲۱ دعوت کرده و انتظار می‌رود که یک نشست مجازی بین آنها هم بلافاصله بعد از آنکه او ریاست جمهوری را آغاز کند، برگزار شود.

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا هم گفته که آمریکا و اتحادیه اروپا نیاز به انعقاد یک ائتلاف ترانس آتلانتیک جدید در حوزه‌هایی همچون تغییرات آب و هوایی و اقتصاد دیجیتال دارند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

در بندِ موسوم به خلخالی در زندان قصر چه خبر بود؟

د نوامبر 30 , 2020
طنز‌و‌سرگرمی/ تاریخ پس از وارد شدن به این بند بوی نامطبوعی به مشام می‌رسید، این بند از نظر بهداشتی در وضع بسیار بدی بود. یکی از زندانیان گفت: «اکثر شکنجه‌ها را ماشاءالله قصاب در این بند انجام می‌دهد. ماشاءالله قصاب با شیلنگ می‌زند.» پیش از ظهر چهارشنبه، پنجم آذرماه ۱۳۵۹، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000