مرز «لطف آباد» فردا باز می‌شود

5fc4f42b3c1ed_5fc4f42b3c1f1 سخنگوی گمرک گفت: مرز تجاری «لطف آباد» خراسان رضوی با ترکمنستان، صبح فردا پس از ۹ ماه، به صورت محدود بازگشایی می‌شود.

سید روح اله لطیفی اظهار داشت: مرز لطف آباد خراسان رضوی، که پس از شیوع بیماری کووید ۱۹، از سوی ترکمنستان به روی کامیون‌ها بسته شده بود، صبح فردا یازدهم آذرماه به صورت ترانشیپ منت و با جابجایی و تغییر کشنده در این مرز، بازگشایی می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر در دو مرز سرخس خراسان رضوی و اینچه برون استان گلستان، تبادل کالا به صورت ریلی ودر مرز سرخس همزمان با مسیر ریلی، جاده‌ای نیز به صورت محدود فعال است که با بازگشایی مرز لطف آباد، سه مرز از چهار مرز کشورمان با ترکمنستان فعال خواهد شد.

سخنگوی گمرک تصریح کرد: با کاهش تردد کامیون‌های تجاری با رویه‌های واردات، صادرات و ترانزیت از مرزهای چهار گانه با ترکمنستان، با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با تجارت خارجی و دستگاه دیپلماسی با ترکمنستان شاهد افزایش تبادل کالا از مسیر ریلی بودیم و دو کریدور جایگزین کتای و ایران، افغانستان و ازبکستان نیز در این مدت فعال شده است.

وی افزود: راه اندازی مسیر دریایی از بندر امیرآباد مازندران با شناورهای رو رو، از دیگر اقدامات انجام سده ای است تا تجارت کشور به آسیای میانه و روسیه متوقف نشود که از چند روز گذشته این مسیر فعال شده است.

لطیفی در پایان گفت: با درخواست عشق آباد، بازگشایی محدود مرز لطف آباد پیگیری شد و از فردا، ده کامیون با جابجایی کشنده، می‌توانند محموله‌های تجاری خود را به مقصد ترکمنستان، یا ترانزیت از مسیر ترکمنستان به مقصد منتقل کنند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

آیا احتمال رسیدن قیمت دلار به کانال ۲۰ هزار تومان وجود دارد؟

د نوامبر 30 , 2020
آلبرت بغزیان گفت بررسی روند حرکت بازار ارز نشان می‌دهد همچنان احتمال کاهش بیشتر قیمت دلار در بازار وجود دارد. یک ماه و نیم اخیر ماه‌های پر تلاطمی برای بازار ارز ایران بوده است. سقوط قابل توجه نرخ ارز در ابتدای آبان ماه در حالی اتفاق افتاد که قیمت دلار […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000