«کرونا» چه بر سَر مشاغل ایجاد شده توسط کمیته امداد آورد؟

5fc491e1c633e_5fc491e1c6340

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد ضمن تشریح تاثیر کرونا بر مشاغل مددجویان این نهاد بیان کرد: در مجموع حدود ۷۰۰ هزار طرح شغلی تحت نظارت کمیته امداد است که ۳ درصد این طرح‌ها دچار آسیب شدند.

حجت الله عبدالملکی درباره تاثیر کرونا بر اشتغال مددجویان کمیته امداد بیان کرد: عمده مشاغل ایجاد شده توسط کمیته امداد مشاغل خانگی و روستایی بوده‌اند؛ در پی شیوع ویروس کرونا مشاغل روستایی آسیبی ندیدند و حتی مشاغل بخش کشاورزی رونق هم داشتند به طوریکه در این مدت صادرات کشاورزی افزایش یافته و اکنون در مشاغل روستایی آسیب خاص رخ نداده است.

عبدالملکی درباره تاثیر کرونا بر مشاغل خانگی نیز گفت: بعضا مسئله رکودی که بر بخش‌های مختلف اقتصاد حاکم شده برخی از مشاغل خانگی را با مشکل فروش مواجه کرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد افزود: در مجموع حدود ۷۰۰ هزار طرح شغلی تحت نظارت کمیته امداد است که ۳ درصد این طرح‌ها دچار آسیب شدند؛ در این راستا کمیته امداد چند اقدام در دستور کار خود قرار داد که یکی از این اقدامات پرداخت تسهیلات به مددجویان بود. همچنین افرادی که به شبکه بانکی بدهکار بودند امهال بدهی شدند تا بتوانند برای چند ماهی خود را بازیابی کنند.

وی گفت: همچنین شرکت صنعت آفرینان امداد نیز موظف شد تا از مددجویانی که در زمینه فروش محصولات خود دچار مشکل هستند خرید قطعی کند. دستگاه‌های دیگر نیز منابعی در نظر گرفتند که از این منابع به نفع طرح‌های آسیب دیده استفاده شد. در مجموع کمیته امداد تمام سعی خود را می‌کند تا آسیب‌های ناشی از کرونا که به مشاغل امداد وارد شده است، جبران شود.

عبدالملکی اظهار کرد: در سال ۹۹ کمیته امداد برای ایجاد ۲۰۰ هزار شغل هدف گذاری کرد که تاکنون حدود ۱۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به افزایش قربانیان مالاریا

د نوامبر 30 , 2020
سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: همه گیری بیماری کووید-۱۹ و کاهش دسترسی به درمانهای موثر ضد مالاریا می‌تواند با افزایش ۱۰۰ هزار موردی مرگ بر اثر مالاریا در سال همراه باشد. در گزارش سازمان جهانی بهداشت آمده است: شیوع کروناویروس موجب اختلال در روند دسترسی افراد به درمان‌های موثر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000