ضرورت آموزش خودمراقبتی به دانش آموزان

5fc3719a07450_2020-11-29_13-32

وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از مهم ترین عرصه هایی که افراد باید برای آن آماده شوند حوزه سلامت و بهداشت است، باید یاد بگیرند چگونه از خودشان و دیگران مراقبت کنند.

دکتر محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در دیدار با دکتر نمکی وزیر بهداشت ضمن قدردانی از تلاش ها، فداکاری و سختکوشی های مجموعه بزرگ وزارت بهداشت در مدیریت این وضعیت پیچیده و سخت کرونا، اظهار کرد: آرزو می کنم هرچه زودتر بتوانیم شرایط کنونی را به سامان برسانیم و بر این ویروس عجیب غلبه کنیم.

وی با بیان اینکه جامعه ما همچون دیگر جوامع اهدافی دارد، گفت: آموزش، رفاه و سلامت از شاخص های مهم توسعه انسانی هستند که بدون تردید آموزش نقطه آغاز است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بدون تردید جامعه همان گونه عمل می کند که یاد گرفته است. اصولا کارآمدی همه نهادهای ما به کارآمدی نظام یادگیری متصل است، هرچه نظام یادگیری بهتر، درست تر و سنجیده تر عمل کند امید است که کارایی نهادهای ما افزایش پیدا کند.

حاجی میرزایی افزود: اگر کاستی هایی در کشور داریم نتیجه نظام یادگیری است، بخشی از این کاستی ها در این است که ما چقدر توفیق پیدا کردیم ترکیب ارگانیک را بین مجموعه هایی که در حقیقت یک هدف مهم را تعقیب می کنند، حاصل کنیم.

وی بیان کرد: ما در آموزش و پرورش افراد را در بهترین دوره زندگی آنها در اختیار داریم یعنی دوره ای که در اختیار ما هستند از نظر مجموعه یافته های علمی موثرترین و پایدارترین دوره یادگیری است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ارتباط ما با دانش آموزان، ارتباطی منظم، همه روزه، طولانی و چهره به چهره است که قابلیت ارزیابی دارد. همه اینها نشان می دهند که باید در سطح آموزش اتفاقی بیفتد که افراد را برای حضور فعال، موثر و بی دغدغه در جامعه آماده کنیم.

حاجی میرزایی اعلام کرد: بدون شک یکی از مهم ترین عرصه هایی که افراد باید برای آن آماده شوند حوزه سلامت و بهداشت است. باید یاد بگیرند چگونه از خود و دیگران مراقبت کنند.

وی افزود: در دوره شیوع کرونا اعتقاد داشتم که در کنار مراقبت و تقوای پرهیز افراد باید مراقبت از خود را یاد بگیرند.در همکاری ارگانیک دو دستگاه مهم است که ما از این حیث افراد را تجهیز کنیم؛ یعنی کسی که دیپلم می گیرد از نظر سلامت و مجموعه آموزه های بهداشتی هویتی داشته باشد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین یکی از ساحت هایی که برای آموزش و پرورش پیش بینی شده است همین ساحت زیستی و قدمی است که تاکید دارند متوازن باشد، گفت: یعنی اگر وجهی بر وجهی دیگر غلبه کند ممکن است مشکلی ایجاد کند. همان قدر که آموزش اصول اعتقادی اخلاق، اقتصاد، سیاست و اجتماع برای ما اهمیت دارد سلامت افراد هم برای ما اهمیت دارد.

وی ادامه داد: نکته کلیدی این است که جامعه هدف ما کسانی هستند که اگر رفتاری را یاد بگیرند می توانند بر پیرامون خود هم تاثیر بگذارند. باید بتوانیم شکلی از همکاری را تعریف کنیم که از همان پایه اول ابتدایی؛ یعنی در هر دوره تحصیلی هدف گذاری روشنی در این زمینه وجود داشته باشد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه برای دوره های تحصیلی اهدافی را ترسیم کرده ایم، گفت: تغذیه موضوع مهمی است که باید در دستور کار قرار دهیم. کارهای مشترک متعدد زیادی را همچون بهداشت دندان و دهان مبارزه با چاقی بر اساس استاندارهایی که شما تعریف کردید، با هم انجام دادیم که می تواند توسعه پیدا کند.

وی ادامه داد: در زمان شیوع کرونا آموزش های متعددی را برای معلمان، دانش آموزان و مدیران داشته ایم. ۱۱۰ هزار مدرسه در کشور وجود دارد و یک میلیون معلم و مدیر نیز تحت این انضباط قرار می گیرند.

به گزارش وبدا، وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در آستانه تولید بسته های یادگیری هستیم. براساس سند تحول باید محتوای یادگیری ما از کتاب محور به سمت بسته های یادگیری و از دانش محوری به سمت تربیت در ۶ ساحت انتقال پیدا کند.

به گزارش ایسنا، وزیر آموزش و پرورش در جلسه نشست مشترک شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن قدردانی از زحمات کادر درمانی در مراقبت از سلامت بیماران و مواجهه با مخاطرات کرونا از سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش کشور تقدیر کرد.

در متن تقدیرنامه محسن حاجی میرزایی از وزیر بهداشت، درمان و آموزش کشور آمده است:

"سلامت محور همه چیز است حتی خروج انسان است و هر انسانی حتی اگر در عرصه معنویت بخواهد رشد کند باید فرد سالمی باشد".مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

روزهایی که جامعه جهانی و به ویژه هم وطنان عزیزمان با شیوع ویروس منحوس کرونا درگیر شده‌اند، کادر درمان کشور اعم از مدیران، متخصصان، پرستاران و پزشکان این سرمایه های انسانی کشور در خط مبارزه با این بیماری فراگیر، با شوق انسان‌دوستانه و تلاش خستگی ناپذیر به صورت شبانه روزی به خدمت به مردم شریف و بیماران درگیر کرونا پرداختند و درس عشق و ایثار را با نغمه های امید و ایمان سرودند .

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر حوزه سلامت و بهداشت کشور به نمایندگی از سوی جامعه فرهنگیان کشور، از زحمات ارزنده و نقش شگرف شما که با توانمندی‌های تخصصی و اهتمام دلسوزانه حماسه های بزرگ انسانی را خلق کردید و هزاران هموطن را درمان و جان دوباره بخشیدید، تشکر و سپاسگزاری نموده و بر وجود ارزشمندتان به درگاه خداوند سبحان جبین ستایش و شکرگزاری به سجده می گذارم.

سلامتی و توفیق روز افزون در استمرار خدمت به مردم شریف و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برای شما که ترجمان عشق و فداکاری هستید، تحت توجهات حضرت ولی عصر(عج) از درگاه یگانه هستی بخش خواهانم.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

۳۸۹ فوتی کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته

ی نوامبر 29 , 2020
سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۲۹۵۰ مورد جدید کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۹ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۹۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000