احتمال وقوع سیل و هشدار طغیان رودخانه‌ها در برخی استان‌ها

5fc3ed6b3d14e_2020-11-29_22-20

معاون وزیر نیرو با اشاره به بارش‌های سیل آسا و تغییر اقلیم در کشور گفت: مشابه سیلاب سال‌های اخیر ممکن است تکرار شود.

قاسم تقی زاده خامسی با اشاره به بارش های سیل آسا در کشور گفت: توصیه می کنیم مردم از نزدیک شدن به رودخانه ها پرهیز کنند حتی در رودخانه هایی که سال‌هاست خشک و متروکه است، احتمال آبگرفتگی و طغیان وجود دارد.

او ادامه داد: قطعاً مشابه سیلاب سال‌های اخیر ممکن است تکرار شود چرا که در کشوری زندگی می‌کنیم که تغییر اقلیم به سراغ ما آمده و به دنبال آن احتمال وقوع سیل نیز وجود دارد.

معاون وزیر نیرو اضافه کرد: سیل یک بحران جدی است و باید به آن اهمیت داد اما می توان با مدیریت درست از این بحران به‌خوبی استفاده کرده و تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

خامسی گفت: بر اساس هشدار سازمان هواشناسی، یک سامانه بارشی شدیدی غرب کشور را تحت تاثیر قرار می دهد که پیش بینی می شود میزان بارش در استان های اصفهان، لرستان و چهارمحال و بختیاری بیش از ١٣٠ میلی متر و در استان‌های کردستان، همدان، مرکزی، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد حدود ١٠٠ میلی متر برسد که احتمال وقوع سیل در این استان ها و شهرهای همجوار وجود دارد.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ضرورت آموزش خودمراقبتی به دانش آموزان

ی نوامبر 29 , 2020
وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از مهم ترین عرصه هایی که افراد باید برای آن آماده شوند حوزه سلامت و بهداشت است، باید یاد بگیرند چگونه از خودشان و دیگران مراقبت کنند. دکتر محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در دیدار با دکتر نمکی وزیر بهداشت ضمن قدردانی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000