تدارک وزارت بهداشت برای خرید ۴۲ میلیون دوز واکسن کرونا

5fbe40e0d5eaa_2020-11-25_15-02

وزیر بهداشت گفت: نهایتا بین ۴۱ تا ۴۲ میلیون دوز واکسن را برای ۲۰ تا ۲۱ میلیون نفر از جمعیت‌مان داریم تدارک می‌بینم؛ واکسن کووید-۱۹ دو دوزه است و باید در دو مرتبه تزریق کرد.

دکتر سعید نمکی درباره وضعیت خرید واکسن کرونا، گفت: تامین واکسن را از سه طریق داریم دنبال می‌کنیم؛ یکی از طریق خرید واکسن از مجموعه کووکس سازمان بهداشت جهانی است که قرار شده ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن کرونا را از طریق کووکس وارد می‌کنیم که این میزان حدود هشت میلیون و ۴۰۰ نفر را پوشش می‌دهد که حدود ۱۰ درصد از جمعیت ما است که از مراکز خاص داریم آن را تهیه می‌کنیم. همچنین حدود ۵.۵ میلیون دوز را در قالب قرارداد مشترک تولید با یکی از کمپانی‌های صاحب‌نام دنبال می‌کنیم.حدود ۲۰ میلیون دوز را از کمپانی دیگری در دنیا داریم می‌خریم و نهایتا ما بین ۴۱ تا ۴۲ میلیون دوز واکسن را برای ۲۰ تا ۲۱ میلیون نفر از جمعیت‌مان داریم تدارک می‌بینم. البته واکسن کووید-۱۹ دو دوزه است و باید در دو مرتبه تزریق کرد.

وی ادامه داد: واکسن کرونای داخلی هم خوشبختانه به خوبی دارد پیش می‌رود و علی‌رغم ذهنیت برخی افراد که به تولید داخلی ایمان و باور ندارند و شرکت‌های دانش بنیان و جوانان خوش فکر و خوش اندیشه و دانشمند کشور را قبول ندارند، در این راستا هم به خوبی پیش رفتیم و از بین ۱۲ شرکت، چهار شرکت جلوتر از بقیه هستند و سازمان جهانی بهداشت مراحل پیشرفت کار را قبول کرده است.

وی افزود: یکی از واکسن‌ها اجازه تست روی انسان را گرفت و از هفته آینده کار روی انسان را بعد از گذراندن تست‌های حیوانی آغاز خواهیم کرد و امیدوارم مژده ساخت واکسن کرونا را در کشور تا چند ماه دیگر به عنوان یکی از پیشتازان واکس سازی جهان به استحضار مردم برسانیم.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

طرح اخذ مالیات بر خانه‌های خالی اصلاح شد

چ نوامبر 25 , 2020
سیاسی/ مجلس نمایندگان مجلس به منظور تامین نظر شورای نگهبان طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی را اصلاح و تصویب کردند. طرح اصلاح ماده ۵۴ قانون مالیات‌های مستقیم در دستور کار روز چهارشنبه صحن علنی مجلس قرار گرفت و نمایندگان با اصلاح این طرح موافقت و بندهای الحاقی آن را […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000