نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که مذاکرات جدیدی برای برجام شروع شود

سیاسی/ دولت 5fbe226ce652c_2020-11-25_12-52 رییس دفتر رییس جمهوری گفت: نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که مذاکرات جدیدی برای برجام شروع شود. مذاکرات برجام در گذشته انجام شده و به چارچوبی رسیده و این چارچوب مراحل خود را هم در ایران و هم در کشورهای مختلف طی کرده است.

«محمود واعظی» روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اظهارات رییس جمهوری درباره نتایج انتخابات ‌آمریکا گفت: امروز نه تنها ایران بلکه بسیاری از کشورهای جهان و حتی متحدان آمریکا مانند اروپایی ها از رفتن کسی که ۴ سال رئیس جمهور آمریکا بوده اما نه با سیاست آشنایی داشته و نه چارچوب و اصول درستی داشته خوشحال هستند.

وی یادآورشد: این شخص با تصمیمات لحظه‌ای خسارت‌هایی را هم برای کشورش به وجود آورده و هم باعث شده در ارتباط با نظم و روابط بین الملل مشکلاتی به وجود آید. از جمله در حوزه خاورمیانه و فشارهای شدیدی که در سه سال گذشته بر ملت بزرگ ایران آورده است.

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: طبیعی است ما هم از شکست ایشان استقبال کردیم اما اینکه ما به دولت بعدی آمریکا خوش‌بین باشیم، چنین صحبتی الان در دولت نیست. واقعیت آن است که ما به هیچ دولتی خوشبین نیستیم مگر اینکه ببینیم در عمل چه کار می ‌نند. خود آن‌ها در مبارزات انتخاباتی موضوعاتی را اعلام کردند و ادبیات و لحن شان و سیاست‌هایی که می‌خواهند اتخاذ کنند، نسبت به ترامپ متفاوت است.

وی با بیان اینکه هنوز نه کسی مذاکره‌ای کرده و نه تماس داشته است، افزود: معتقدم برداشت‌ها در داخل ایران بر اساس اظهاراتی است که از سوی کابینه یا همراهان دولت جدید آمریکا اعلام شده است و بر فضای کشور از نظر اقتصادی و بازار دلار، سکه و مسائل دیگر اثرگذار بوده است که در آینده بیشتر هم خواهد بود.

واعظی در پاسخ به سوالی درباره اعضای تیم سیاسی دولت جدیدآمریکا هم گفت: امروز آقای رئیس‌جمهور گفتند ما نمی‌خواهیم بنشینیم و بند به بند درباره برجام مذاکره کنیم آنها به تعهدات خودشان عمل نکردند ما هم تعهدات خودمان را در ۵ مرحله کاهش دادیم. آقای رئیس‌جمهوری اعلام کردند که اگر آنها به آنچه که در ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ بوده یعنی روزی که ترامپ بر سر کار آمده، برگردند ما هم آمادگی داریم که به آن تاریخ برگردیم.

وی با بیان اینکه ما نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که مذاکرات جدیدی برای برجام شروع شود، گفت: مذاکرات برجام در گذشته انجام شده و به چارچوبی رسیده و این چارچوب مراحل خود را هم در ایران و هم در کشورهای مختلف طی کرده است.

رییس دفتر رییس جمهوری یادآورشد: اتفاقی که افتاده این بوده که کشورها به ویژه آمریکا به تعهدات خودشان عمل نکردند این مهم‌ترین کار ما هست. یعنی مهمترین شرط ما این است آنچه که در برجام تعهدات کشورها هست باید محترم شمرده شود هم برای ما و هم برای کشورهای عضو.

ادامه دارد…

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

توصیه سازمان جهانی بهداشت به پرهیز از اجتماعات خانوادگی

چ نوامبر 25 , 2020
سازمان جهانی بهداشت در آستانه فرارسیدن کریسمس (WHO) اعلام کرد: پرهیز از اجتماعات خانوادگی امن‌ترین اقدام در زمان تعطیلات است. سازمان جهانی بهداشت با اعلام اینکه پرهیز از اجتماعات خانوادگی امن ترین اقدام در تعطیلات کریسمس است، تاکید کرد: در هنگام شیوع کروناویروس هیچ گزینه بی خطری برای برگزاری جشن […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000