ثبت ۹ خانه تاریخی شیراز در فهرست ملی

5fbd2bd87eece_5fbd2bd87eed0

مدیر کل فرهنگی معاونت گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس گفت: ۹ باب خانه تاریخی واقع در بافت قدیمی و سنتی شهر شیراز به عنوان آثار ارزشمند تاریخی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

سید مجتبی علوی عصر سه‌شنبه ۴ آذر به خبرنگاران گفت: برابر ابلاغ وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و در اجرای قانون ثبت آثار ارزشمند منقول و غیرمنقول فرهنگی تاریخی، مراتب ثبت ۹ خانه تاریخی شیراز انجام و این بناها در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

علوی افزود: این ۹ خانه، شامل نداف اردکانی و خانه ایمانی‌نژاد و خانه شهبازی کوهنجانی، خانه بیات‌پور، خانه فرخ‌روز و خانه بناکار در محله بیات شیراز، خانه چاووشی واقع در خیابان حسینی، خانه شریف پور در خیابان کریم خان زند و خانه پور حقیقی زاده واقع در بلوار سیبویه است.

این مقام مسئول بیان کرد: بدیهی است منازل مذکور تحت حفاظت و نظارت اداره کل میراث فرهنگی فارس قرار خواهد گرفت و هر گونه دخل و تصرف و یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت ساختمان های فوق گردد، جرم محسوب شده و مرتکبین مشمول مجازات های قانونی خواهند شد.

علوی ضمن دعوت ساکنین محل و اهالی با فرهنگ شهرستان شیراز به حفظ و نگهداری و مراقبت از اینگونه بناهای ارزشمند که به نوعی نمادهایی از سابقه تاریخی شهر شیراز محسوب می شوند، افزود: هر گونه مداخله چه در سطح مرمت و چه بازسازی این گونه اماکن ثبتی تاریخی بایستی صرفا با نظارت و تایید کارشناسان و متخصصان اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری انجام شود.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

پوتین واکسن ضد کرونای ساخت روسیه را نمی‌زند!

س نوامبر 24 , 2020
سیاسی/ بین الملل طبق اعلام مسکو، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از واکسن ضد کرونای این کشور استفاده نمی کند. کرملین می‌گوید پوتین نمی‌تواند واکسن ضد کرونای ساخت این کشور را استفاده کند، چراکه هنوز استفاده از آن به صورت رسمی و استاندارد تایید نشده، هرچند استفاده از آن بی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000