نزدیکان بایدن در اولین روز انتقال قدرت چه گفتند؟

سیاسی/ بین الملل 5fbd5d149a8f5_2020-11-24_22-50 رئیس جمهور منتخب آمریکاگفت: تیم امنیتی من بازتاب‌دهنده این واقعیت است که آمریکا به صحنه جهانی بازگشته است.

با آغاز فرآیند انتقال قدرت در آمریکا، نزدیکان جو بایدن و خودش سیاست های کلی دولت آتی آمریکا را تبیین کردند. در اینجا مروری بر کلیات نظرات این افراد داریم:

بایدن: می‌خواهیم آمریکا را به صحنه جهانی برگردانیم

جو بایدن گفت: تیم امنیتی من بازتاب‌دهنده این واقعیت است که آمریکا به صحنه جهانی بازگشته است.

انتخاب این تیم علاوه بر این نشان‌دهنده این است که ما نمی‌توانیم با تفکرات قدیمی و عادات همیشگی با چالش‌ها مقابله کنیم. دولت من ائتلاف آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه را تقویت خواهد کرد.

آنتونی بلینکن: نمی‌توانیم مشکلات دنیا را به تنهایی حل کنیم

وزیر خارجه پیشنهادی بایدن گفت: نمی‌توانیم مشکلات دنیا را حل کنیم. نیاز به همکاری و شراکت کشورهای دیگر داریم. آمریکا بیش از هر کشور دیگری روی کره زمین این توانایی را دارد که دیگران را برای حل چالش‌های دنیا گرد هم بیاورد.

لیندا گرینفیلد: آمریکا بازگشته، چندجانبه‌گرایی بازگشته، دیپلماسی بازگشته است

گزینه پیشنهادی بایدن برای تصدی نمایندگی آمریکا در سازمان ملل گفت: می‌خواهم به شما بگویم، آمریکا بازگشته، چندجانبه‌گرایی بازگشته و دیپلماسی بازگشته است.

چالش‌های پیش روی ما، شامل پاندمی جهانی، اقتصاد جهانی، تغییرات جهانی آب و هوا، مهاجرت جمعی و فقر مفرط و عدالت اجتماعی چالش‌هایی سخت و در هم‌تنیده هستند، اما اگر آمریکا رهبری امور را در دست داشته باشد، لاینحل نخواهند بود.

کاملا هریس: ما آماده هستیم که رهبری ایالات متحده را در جهان بازیابی کنیم

معاون بایدن گفت: از زمانی که انتخاب شدیم فهمیدیم كه چالشهای بزرگی را به ارث برده ایم. بایدن تیم قدرتمندی را تشکیل داده است که می تواند از پس انواع چالش ها برآید.

سالیوان: در برابر تهدیدها هوشیار خواهیم بود

مشاور امنیت ملی پیشنهادی آمریکا گفت: در برابر تهدیدهای دائمی از سلاح‌های هسته‌ای گرفته تا تروریسم هوشیار خواهیم بود. سیاست خارجی ما باید در خدمت بهبود زندگی مردم ما باشد. شما ما را مأمور متحد کردن آمریکا کرده‌اید.

جان کری: بایدن عزم جدی برای تلاش برای آینده بهتر دارد
مسئول دولت بایدن جهت بازگشت آمریکا به پیمان پاریس گفت: هیچ کشوری به تنهایی نمی تواند با تغییرات اقلیمی مقابله کند. برای پایان دادن به این بحران، همه جهان باید با هم کار کنند. شکست یکی از گزینه های ما نیست و توافقنامه پاریس به تنهایی برای حل بحران کافی نیست.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

برگزاری نشستی برای محمدعلی فروغی

س نوامبر 24 , 2020
صدوچهلمین نشست موسسه پژوهشی میراث مکتوب به یاد محمدعلی فروغی برگزار می‌شود. این نشست با مدیریت بهرام پروین‌ گنابادی در روز چهارشنبه (۵ آذرماه ۹۹) ساعت ۱۸ به صورت زنده پخش می‌شود. در صدوچهلمین نشست موسسه پژوهشی میراث مکتوب، علی‌اشرف صادقی درباره «تاسیس فرهنگستان ایران و صیانت از زبان فارسی»، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000