پربیننده‌ترین مینی سریال تاریخ نتفلیکس اعلام شد

5fbcff331d6dd_5fbcff331d6df مینی‌سریال «گامبی وزیر»… را ۶۲ میلیون خانوار در ۲۸ روز پس از انتشار به تماشا نشسته و آن را تبدیل به پربیننده‌ترین مینی‌سریال شبکه کرده‌اند

سریال «گامبی وزیر» با بازی «آنیا تیلور-جوی» در ۹۲ کشور در میان ۱۰ سریال برتر و در ۶۳ کشور از جمله بریتانیا، آرژانتین، اسرائیل و آفریقای جنوبی در رتبه‌ی اول پربیننده‌ترین سریال‌ها قرار گرفته است.

«پیتر فریدلندر» نائب رئیس سریا‌ل‌های اریجینال نت‌فلیکس در این باره می‌نویسد: «سه سال قبل وقتی اسکات فرانک (Godless) برای اقتباس از «گامبی وزیر» – کتاب «والتر تویس» در مورد یک نابغه‌ی شطرنج جوان که در سال ۱۹۸۳ منتشر شد – نزد ما آمد، احساس کردیم که داستان جذابی است. بث شخصیتی قربانی بی‌عدالتی است که با اعتیاد، فقدان و رها‌شدگی مواجه است. موفقیت او – با تمام این مشکلات – اهمیت استقامت، خانواده و یافتن و اعتماد به نفس را نشان می‌دهد. با این حال، فکر نمی‌کنم هیچ‌یک از ما پیش‌بینی می‌کردیم که «گامبی وزیر» – و «آنیا تیلور-جوی» فوق‌العاده به چنین پدیده‌ای در جهان، یا بزرگ‌ترین مینی‌سریال متن محور تاریخ ما تبدیل شود.»

داستان «گامبی وزیر» شطرنج‌بازی به نام «بث هارمن» را دنبال می‌کند که در یتیم‌خانه شطرنج را می‌آموزد و نبوغش را در این بازی نشان می‌دهد. او در اواخر دهه‌ی ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ از قهرمان کنتاکی به برنده‌ی مسابقات جهانی تبدیل می‌شود، اما در این سیر او باید با اعتیاد مبارزه کند. «اسکات فرانک» نویسنده و کارگردان سریال است و سرگذشت بث را از ۸ تا ۲۲ سالگی و در خلال سال‌های جنگ سرد روایت می‌کند.

موفقیت این سریال هفت اپیزود موجب افزایش تمایل به بازی شطرنج نیز شده است. جستجوهای گوگل برای عبارت شطرنج دو برابر از پیش شده و فروش شطرنج در ای‌بی ۲۵۰ درصد رشد کرده است. شمار بازیکنان جدید در سایت Chess.com نیز تا پنج برابر افزایش پیدا کرده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

عدم فروش بلیت قطار به کرونایی‌ها

س نوامبر 24 , 2020
معاون اجرایی شرکت حمل و نقل ریلی رجا اعلام کرد: بر اساس پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از فروش بلیت قطار به مبتلایان به ویروس کرونا خودداری می‌کنیم. علیرضا عصاری در این باره گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از فروش بلیت به افرادی که کمتر از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000