مسئولین کم‌کاری خودشان را با دین توجیه نکنند

سیاسی/ سیاست داخلی 5fbc9e1b761c7_2020-11-24_09-16 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت‌: اگر در یک مملکتی مردم با مشکلاتی چون معیشت درگیر شوند، نشانه‌ ضعف مسئولین امر است و اینکه آنها بخواهند کم‌کاری خودشان را با دین توجیه کنند، حتما خطایی بزرگ و غیرقابل جبران است.

«رفتن به بهشت تحمل می‌خواهد. از بیرون فشار می‌بینید، از درون سختی می‌بینید و پرس می‌شوید. باید مقاوم باشید، باید استقامت کنید و باید مقاومت کنید با مشکلات» این سخنان کاظم‌صدیقی امام جمعه موقت تهران در شرایطی که قشرهای مختلف مردم این روزها به لحاظ معیشتی در تنگنا قرار دارند، بازتاب گسترده‌ای در سطح جامعه داشته است.

آیت‌آلله سید محمد غروی در این‌باره اظهار داشت: زندگی برای مردم ملمو از سختی است. در روایات هم داریم که انسان در رنج خلق شده است و دنیا اینطور نیست که آدم‌ها در راحتی زندگی کنند. به همین دلیل کسی نباید توقع داشته باشد که هیچ مشکلی در دنیا نداشته باشد. در واقع انسان برای تلاش به دنیا آمده است و اینطور نیست که آدم‌ها لَم بدهند و هیچ رنجی نکشد.

عضو شورای عالی حوزه‌های سراسر کشور در ادامه گفت: البته اینکه مسئولان و دست‌اندرکاران که وظیفه فراهم کردن آرامش و آسایش مردم را دارند، از این قضیه سوءاستفاده کرده و اهمال‌ها و کوتاهی‌های خود را توجیه کنند،‌اصلا زیبنده نیست. در واقع آحاد مختلف مردم این حق را دارند که از مسئولان طلب آسایش کنند و همچنین انتظار داشته باشند مشکلات‌شان روز به روز کمتر شود. یعنی اگر در یک مملکتی مردم با مشکلاتی چون معیشت درگیر شوند، نشانه‌ ضعف مسئولین امر است و اینکه آنها بخواهند کم‌کاری خودشان را با دین توجیه کنند، حتما خطایی بزرگ و غیرقابل جبران است.

او همچنین تصریح کرد: سختی‌های طبیعی زندگی در دنیا نباید دلیلی بر کنار آمدن مردم با دردسرها و محدودیت‌ها تلقی شود. این درست که انسان برای تکامل باید سختی بکشد، اما تاکید مجدد می‌کنم که ملت به حق باید مطالبه‌هایی از مسئولین کشور داشته باشند و مسئولین هم با این توضیح که دنیا جایی برای بی‌عاری و بیکاری نیست، باید الزامات عمومی را برآورده کنند.

آیت‌آلله سید محمد غروی در پایان سخنانش گفت‌: این حقیقت البته در قرآن و نهج‌البلاغه بارها آمده است که دنیا مکانی برای زحمت کشیدن است، اما این امر نباید دست‌آویزی برای توجیه کم‌کاری آنهایی باشد که در کشور برای آرامش مردم مسئولیت‌های مختلفی را به عهده گرفته‌اند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

حرف‌های چنگیز جلیلوند درباره کرونا در آخرین مصاحبه تلویزیونی عمرش/ ویدئو

س نوامبر 24 , 2020
آخرین گفت‌وگوی زنده‌یاد جلیلوند در برنامه‌ تلویزیونی کتاب‌باز را در ویدئوی زیر ببینید.badoorbin.comakhbarazad.comمنبع : خبرفوری

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000