بهترین آنتی بیوتیک گیاهی را بشناسید

5fba57d8a2818_5fba57d8a281a

یک کارشناس گیاهان دارویی درباره خواص فراوان شلغم گفت: شلغم در گروه صیفی جات قرار گرفته شده و درمان درد بسیاری از بیماری ها است.

هادی گلزاری بیان کرد: شلغم علاوه بر اینکه جز صیفی جات است به عنوان یک آنتی بیوتیک گیاهی مطرح می شود که مانند پنی سیلین عمل می کند.

وی افزود: شلغم طبع سرد و گرمی دارد اما درجه گرمی آن بیشتر است و ویتامین A و پروتئین های لازم را دارد در ضمن حاوی پتاسیم، کلسیم و ویتامین B۱ هم است.

این کارشناس گیاهان دارویی ادامه داد: شلغم با داشتن این همه خاصیت اثر زیاد و مستقیمی در تقویت سیستم ایمنی و استحکام بدن و پوکی استخوان دارد.

گلزاری به تاثیرات این گیاه در درمان بسیاری از بیماری های پوستی هم اشاره کرد و یادآور شد: مصرف شلغم در درمان پوستی هم موثر واقع شده است.

وی مصرف شلغم را در پیشگیری از سرماخوردگی و بیماری های تنفسی موثر دانست و توصیه کرد: افراد در فصل زمستان برای پیشگیری از سرماخوردگی و بیماری های تنفسی حداقل چند بار در هفته شلغم مصرف کنند.

این کارشناس گیاهان دارویی در پایان خاطرنشان کرد: لبو درجه گرمی بیشتری از شلغم دارد چراکه در رنگ قرمز لبو میزان پروتئین ها و ویتامین ها بیشتر است.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

نقش رژیم غذایی مدیترانه ای در کاهش تاثیرات استرس

ی نوامبر 22 , 2020
مطالعات حیوانی نشان می دهد میمون های تغذیه شده با رژیم غذایی گیاهی مدیترانه ای در مقایسه با میمون های تغذیه شده با رژیم غذایی غربی در برابر استرس مقاوم تر هستند. طبق نظرسنجی گالوپ در سال ۲۰۱۹، مردم آمریکا دارای بالاترین میزان استرس روانشناختی در جهان هستند.استرس مزمن نه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000