اسامی استان‌ها و شهرستان‌های در وضعیت قرمز/ یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹

5fba9d4dce343_2020-11-22_20-48

طبق تازه ترین توضیحات سخنگوی وزارت بهداشت، ۲۷ استان کشور در وضعیت قرمز کرونایی به سر می برند و بیشترین میزان مرگ بر اثر کرونا در یزد، خراسان جنوبی و ایلام اتفاق افتاده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۴۷۵ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۴ هزار و ۸۰۲ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

سیما سادات لاری روز یکشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (دوم آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۱۶۰ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۵۴ هزار و ۳۶۱ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۶۰۳ هزار و ۴۴۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۷۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و ۷۸۸ هزار و ۱۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

بیشترین میزان مرگ کرونا در یزد، خراسان جنوبی و ایلام

وی افزود: میانگین بروز هفتگی ابتلا به کووید۱۹ در کشور در هفته گذشته ۲۴ در ۱۰۰ هزار نفر بود و بیشترین میزان ابتلا در استانهای ایلام، سمنان، یزد و خراسان جنوبی گزارش شد که به میزان زیادی در این شهرها از میانگین کشور بیشتر بود. همچنین میانگین موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در هفته گذشته در کشور ۴۴.۵ به ازای هر یک میلیون نفر بود و بیشترین میزان مرگ در استانهای یزد، خراسان جنوبی، ایلام، آذربایجان غربی و سمنان گزارش شد.

لاری گفت: پیروزی بر کرونا فقط در صورت همبستگی بین حاکمیت و شهروندان به دست می آید و نیازمند تقویت عزم ملی است. با شروع محدودیتهای جدید از همه متولیان و دستگاههای اجرایی انتظار داریم جدی تر از گذشته برای اجرای این مقررات همکاری کنند و تمام توان و همت خود را برای صیانت از سلامت مردم به کار بگیرند و بیش از گذشته در کنار نیروهای نظام سلامت باشند، کادر بهداشتی و درمانی نیز با وجود خستگی همچنان در کنار مردم خواهند بود.

نگاهی به شرایط کرونایی استانها

از آذربایجان شرقی خبر رسیده که محدودیت‌های کرونایی در آذربایجان‌شرقی تا ۸۰ درصد اجرا شده است.

به گفته معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی و جانشین ستاد استانی مقابله با کرونا ، میزان رعایت محدودیت های کرونایی در استان در روزهای آتی افزایش خواهد یافت.

علیار راستگو اظهار کرد: دیروز مشکل حادی که مانع اجرای طرح مدیریت هوشمند و اعمال محدودیت‌های کرونایی باشد، وجود نداشت که این نیز ناشی از همکاری دستگاه‌های ذی ربط در امر اجرای محدودیت‌ها و صنوف است.

قطع آب و برق صنوف متخلف در گناوه

به گفته رئیس اتاق اصناف گناوه ، صنوفی که در اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی اجازه فعالیت ندارند در صورت ارتکاب تخلف، طبق مصوبه ستاد شهرستان به مدت ۲ ماه خدمات آب و برق آنها قطع خواهد شد.

سیدفخرالدین حسینی افزود: باتوجه به مصوبه و ابلاغیه ستاد ملی کرونا گرووهای ۱ و ۲ صنوف اجازه فعالیت دارند و گروه ۳ و ۴ صنوف و رسته‌های کاری باید تعطیل باشند و ۲ هفته به هیچ وجه امکان فعالیت ندارند.

وی گفت: در اولین روز از اعمال محدودیت‌ها از صنوف مختلف شهرستان بازدید و تخلفی مشاهده نشد.

پلمپ ۲۰ واحد صنفی در بندرعباس

از بندرعباس هم خبر رسیده که ۲۰ واحد صنفی در سطح شهر بندرعباس به دلیل رعایت نکردن محدودیت های وضع شده و پروتکل های بهداشتی پلمب شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار بندرعباس در بازدید میدانی از رعایت پروتکل‌ها و محدودیت‌های وضع شده برای کاهش شیوع کرونا گفت : بررسی‌ها حاکی از رعایت نکردن این محدودیت‌ها ازسوی برخی صنوف در گروه‌های شغلی ٢ ، ٣ و ٤ بود.

حسین بابا خانی افزود :در روز اول اجرای این محدودیت ها حدود ۹۵ درصد واحدهای صنفی غیرضروری همکاری به نسبت خوبی داشتند و هفت گشت تعزیرات در ۲ نوبت صبح و عصر بر اجرای محدودیت ها در سطح شهر نظارت دارند تا در کنار تاکید بر رعایت موارد اعلامی در صورت لزوم نسبت به پلمب واحدهای صنفی متخلف اقدام شود.

شیراز خلوت‌ترین شب را سپری کرد

در شیراز به عنوان یکی از نقاط با وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا و در نخستین شب اجرای طرح جامع محدودیت های کرونایی، این شهر خلوت ترین شب خود را سپری کرد.

هرچند در دقایق آغازین اجرای این محدودیت در یکم آذرماه ۹۹ تصور می شد مردم شیراز آنگونه که باید تابع اجرای محدودیت ها در تردد نیستند اما پس از گذشت چند دقیقه ای از ساعت ۲۱ خبری از تردد در چهارمین شهر پرجمعیت ایران نبود.

به رغم اینکه از شب گذشته تا صبح امروز هیچ کدام از عوامل نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی به صورت مشهود در نقاط مختلف شهر حضور نداشتند، شهر آرام بود و عبور و مروری در کار نبود.

کرونا و تغییر برنامه در جشنواره تئاتر مازندران

کرونا برگزاری برنامه های فرهنگی را همچون دیگر برنامه ها تحت تاثیر قرار دارد و برنامه سی‌ودومین جشنواره تئاتر مازندران را تغییر داد.

به گفته رئیس انجمن هنرهای نمایشی مازندران ،برنامه اجرایی سی‌ودومین جشنواره تئاتر مازندران که قرار بود دوشنبه و سه‌شنبه این هفته -۳ و ۴ آذر- بدون حضور تماشاگران برگزار شود، با وجود محدودیت‌هایی که طبق شیوه‌نامه ابلاغ شده از سوی مرکز هنرهای نمایشی ایران برای برگزاری بخش نهایی در نظر گرفته شده بود، با توجه به افزایش محدودیت‌ها یک بار دیگر تغییر کرد.

در شکل جدید برگزاری مرحله نهایی قرار است داوران بخش نهایی در یک روز به شهرستان‌های محل تولید آثار بروند و نمایش‌ها فقط در حضور داوران اجرا شود.

یاسر محمودی اظهار کرد: پیش‌تر اعلام کرده بودیم که مرحله نهایی قرار است با حضور چهار گروه راه یافته به مرحله نهایی جشنواره به صورت متمرکز در ساری طی دو روز و بدون حضور تماشاگران برگزار شود.

اجرای طرح شهید سلیمانی در خرم آباد

همزمان با اجرای طرح جامع محدودیت های کرونایی، طرح محله محور "سردار شهید حاج قاسم سلیمانی" نیز با هدف قطع زنجیره شیوع کرونا و اجرای دستورالعمل‌ بهداشتی در شهرهای دارای وضعیت قرمز از جمله لرستان به اجرا در آمده است.

استاندار لرستان در جلسه هماهنگی طرح مدیریت کووید ۱۹ افزود: کنترل محله محور از مهمترین بخش های طرح شهید سلیمانی است که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، بسیج و جمعیت هلال احمر در استان اجرا می شود.

سید موسی خادمی افزود: در راستای اجرای این طرح ، تحرکات محله مانند مراسم ختم و عروسی را نیز زیرنظر داریم به همین منظور چند تیم مراقبتی، نظارتی و حمایتی از سوی این سه ارگان برای این موضوع تعریف شده است و با مردم تعامل دارند و مردم را کنترل می‌کنند.

تعطیلی چابهار در پی وضعیت قرمز و هشدار کرونا

اصناف، بازار و بوستان‌ها و مراکز تفریحی وگردشگری شهرستان چابهار نیز براساس تصمیمات اتخاذ شده و شرایط بد کرونایی و قرار گرفتن در مرز هشدار و قرمز به مدت ۲ هفته تعطیل شد.

مسیرهای دسترسی به شهر چابهار از طرف گیت شمالی منطقه آزاد یک طرفه شده و از ورود خودروهای غیر پلاک چابهار خودداری و در صورت مشاهده از تردد آنها جلوگیری و اعمال جریمه سنگین خواهند شد.همچنین تمام مناطق گردشگری و تفریحی سطح شهرستان چابهار و بازارهای تجاری منطقه آزاد و سطح شهر به مدت ۱۵ روز تعطیل شدند.

به گفته معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار هیچ خودرو صاحب پلاک شهرستان دیگری به غیر از چابهار حق ورود به این شهر را نخواهد داشت و هم اینک قرنطینه در ورودی های منطقه آزاد و شهر اعمال می شود و از مردم خواسته شده به این شهرستان سفر نکنند.

محدودیت‌های کرونایی و تهرانی که تعطیل نشد

در تهران و به گفته عضو شورای اسلامی شهر تهران ،محدودیت‌های کرونایی که از سوی دولت اعلام شد، منجر به تعطیلی تهران نشد.

«حجت نظری» با بیان اینکه تذکر من به دولت برای تعطیل کردن و نکردن پایتخت است، گفت: مطرح شد که پایتخت از روز گذشته تعطیل شود اما در عمل و در دستورالعمل ابلاغی هیچ تعطیلی واقعی رخ نداده است.

وی با بیان اینکه دیروز به شدت شاهد شلوغی خیابان‌هایی بودیم که پیش از این شلوغ نبود، افزود:در ظاهر شهر تعطیل است اما در عمل تمام مشاغل به کار خود ادامه می‌دهند.

نزدیک به صفر بودن تردد خودروها در شهر یزد

رییس پلیس راهور استان یزد هم از رضایت بخش بودن وضعیت تردد خودروها در نخستین شب اجرای محدودیت‌های کرونایی در این استان خبر داد و گفت: تردد خودروها در سطح شهر یزد تقریبا در حد صفر بود.

به گفته سرهنگ مهدی زارع، افراد اندکی هم که با خودرو در حال تردد بودند یا شیفت شغلی داشتند و یا در بخشهای باربری و مسافری فعالیت می کردند که مجاز بودند.

۳۷۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در خراسان جنوبی بستری هستند

۳۷۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند و این استان به گفته سخنگوی وزارت بهداشت جزو استان‌های دارای بیشترین میزان ابتلا و فوت ناشی از کرونا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روز یکشنبه درباره آخرین وضعیت آماری مبتلایان به کرونا بستری در بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۳۷۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری و از این تعداد ۲۳۹ نفر مبتلای قطعی به کرونا هستند.

کامبیز مهدی‌زاده افزود: ۵۱ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی بستری هستند و ۲۲ بیمار بستری در وضعیت بدحال قرار دارند.

وی اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۲ آزمایش جدید کرونا در استان انجام شده که از این تعداد نمونه ۶۸ بیمار مثبت جدید شناسایی شده و شامل ۳۹ بیمار بستری در بیمارستان و ۲۹ مورد نمونه‌گیری سرپایی بوده است.

رییس مرکز بهداشت استان خراسان جنوبی گفت: موارد مثبت شناسایی شده در شهرستان بیرجند ۱۶ نفر، شهرستان طبس، ۱۹ نفر، شهرستان نهبندان ۱۱ نفر، شهرستان قاینات ۱۰ نفر، شهرستان درمیان هشت نفر، شهرستان سرایان ۲ نفر و شهرستان‌های سربیشه و خوسف هر کدام یک بیمار بوده است.

وی بیان کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۶ مورد فوتی جدید داشتیم و مجموع فوت شدگان بر اثر کرونا در خراسان جنوبی به ۵۴۲ نفر رسید.

کرونا مرگ ۱۰ نفر دیگر در استان سمنان را رقم زد

ویروس کرونا با احتساب ۱۰ فوتی در ۲۴ ساعت اخیر، از زمان شیوع تا کنون منجربه فوت ۶۹۸ بیمار در استان سمنان شده است.

کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان عصر یکشنبه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت اخیر، ۱۳۱ مورد قطعی ابتلا به کرونا در استان سمنان شناسایی شدند که آمار کرونا استان از ابتدا تا به امروز، ۱۶ هزار و ۹۴۷ نفر است.

بنا بر این گزارش، پنج هزار و ۶۷۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونا تاکنون در سطح مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان بهبود یافتند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۴۷۹ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۳هزار و ۸۹۶ نفر رسید.

هم‌اکنون ۴۵۷ بیمار در مراکز درمانی وابسته به کرونا شهرهای استان سمنان بستری هستند.

شمار مبتلایان به کرونا در استان مرکزی از مرز ۳۰ هزار نفر گذشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شمار مبتلایان به ویروس کرونا از ابتدای شیوع در استان مرکزی از مرز ۳۰ هزار نفر گذشت.

دکتر «محمد جمالیان» روز یکشنبه افزود: ۱۹ نفر در ۴۸ ساعته گذشته در استان مرکزی براثر ابتلا به کووید ۱۹ فوت کردند و شمار مبتلایان به ۳۰ هزار و ۱۵۳ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: ️بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد کرونا، ۲۹۱ مورد جدید ابتلا در ۴۸ ساعت گذشته شناسایی شد.

جمالیان افزود: از تعداد ۲۹۱ مورد جدید در استان ۵۳ نفر از بیماران در بیمارستان‌های استان بستری شدند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می‌کنند.

️وی اظهار داست: ۲۳۸ مورد از بیماران جدید که شناسایی شده نیز به صورت سرپایی بودند که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: یک هزار و ۱۷۹ نفر تاکنون در ۱۲ شهرستان استان مرکزی براثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کردند.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

بهترین آنتی بیوتیک گیاهی را بشناسید

ی نوامبر 22 , 2020
یک کارشناس گیاهان دارویی درباره خواص فراوان شلغم گفت: شلغم در گروه صیفی جات قرار گرفته شده و درمان درد بسیاری از بیماری ها است. هادی گلزاری بیان کرد: شلغم علاوه بر اینکه جز صیفی جات است به عنوان یک آنتی بیوتیک گیاهی مطرح می شود که مانند پنی سیلین […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000