پیام‌های اسرائیل به بایدن در مورد ایران

المیادین نوشت: جو بایدن می‌داند که موضع اسرائیل در مورد پرونده هسته‌ای ایران، ارتباطی به حکومت فعلی ندارد، بلکه متکی بر یک دیدگاه فراگیر و کلی است که موسسات امنیتی و اطلاعاتی تل آویو، آن را بنیان نهاده اند.

حمزة أبو شنب در المیادین نوشت: جو بایدن می‌داند که موضع اسرائیل در مورد پرونده هسته‌ای ایران، ارتباطی به حکومت فعلی ندارد، بلکه متکی بر یک دیدگاه فراگیر و کلی است که موسسات امنیتی و اطلاعاتی تل آویو، آن را بنیان نهاده اند.

 در ادامه این مطلب آمده است: مجامع رسمی اسرائیل اتفاق نظر دارند که سیاستشان در مورد ضدیت با حضور ایران در سوریه، به هر شکلی که باشد، سیاستی است که با تغییر وزرای جنگ اسرائیل از سال ۲۰۱۲ تا کنون هیچ تغییری نکرده و هیچگونه تعدیلی در سایه تمام متغیر‌های منطقه‌ای و همچنین تغییر دولت‌های آمریکایی به خود ندیده است.

چند روز پیش، نیرو‌های هوایی صهیونیست‌ها حملاتی را علیه اهدافی داخل سوریه به راه انداختند، که البته برای اولین بار نبود و از سال ۲۰۱۲، دشمن صهیونیستی سیاست خود در قبال سوریه را تحت عنوان «خطوط قرمز» اتخاذ کرده، که اساسا مبتنی بر جلوگیری از انتقال سلاح به حزب الله لبنان، برای شکستن توازن، ممانعت از اقدام نظامی از جولان اشغالی و مقابله با حضور ایران در سوریه است.

با اینکه سیاست اسرائیل علیه سوریه از طریق بیانیه‌های رسمی اعلام نمی‌شود، اما این بار، از اندک دفعاتی است که اعلام رسمی دشمن صهیونیستی، از هدف گرفتن نیرو‌های وابسته به ایران در سوریه خبر داده است و به نظر می‌رسد اعلام مذکور، در واقع پیام واضحی برای دولت جدید آمریکا در کاخ سفید است که رئیس دستگاه موساد آشکارا آن را بیان نموده و تصریح کرد حملات ارتش اسرائیل علیه ایران، در دوره بایدن هم ادامه خواهد یافت.

این پیام، تعبیر واضحی از سوی دشمن اسرائیلی است مبنی بر مخالفت با هر گونه حرکت مثبتی در مورد پرونده ایران و اعتراض به وعده‌های بایدن در طول کارزار انتخاباتی اش در خصوص بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران، آنچه که از بروز اختلاف بین حکومت اسرائیل و دولت آینده آمریکا در تعامل با پرونده هسته‌ای ایران هشدار می‌دهد.

پیام دیگر حکومت اسرائیل در طول روز‌های اخیر، به ادامه شهرک سازی و الحاق خاک فلسطین از طریق اعلام ساخت واحد‌های ساختمانی جدیدی در اراضی مصادره شده فلسطین مربوط می‌شود، این در حالی است که حکومت فعلی اسرائیل تحت فشار راست گرایان صهیونیستی در مورد ضرورت اجرای الحاق، تا قبل از رسیدن بایدن به حکومت، قرار دارد، بدین معنا، آفاق صلح با فلسطینی‌ها تقریبا شبه معدوم است.

اما پیام سوم اسرائیل برای دولت آمریکا از طریق نظر سنجی‌های صهیونیستی در دوره گذشته مشخص شد، که نشان می‌داد جناح راست اسرائیل همچنان نظر غالب را در صحنه سیاسی تل آویو دارد.

با اینکه دولت آینده ایالات متحده با دشواری‌هایی در تعامل با حکومت راست گرای اسرائیل قرار می‌گیرد که به سخاوتمندی‌های ترامپ عادت کرده است، اما هرگز در پرونده‌هایی که محل اختلاف بین این دو است، با سیاست اسرائیل برخورد نمی‌کند.

پست بعدی

پنج استان رکورددار مرگ و میر کرونا

ی نوامبر 22 , 2020
سخنگوی وزارت بهداشت، استان‌هایی که بیشترین میزان بروز مرگ و میر کرونایی را داشتند، اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، سیما سادات لاری، گفت: میانگین بروز موارد مثبت بستری در هفته گذشته در کشور حدود ۲۴ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده است.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000