وزیر بهداشت زیر گیوتین استعفای یارانش/ معاون و مشاور نمکی استعفا دادند

5fb80b2ea4313_5fb80b2ea4317

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با ارسال نامه‌ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استعفا داد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با ارسال نامه‌ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به دلیل آنچه مدیریت بسیار غلط و پر نقص پاندمی کرونا از سوی سعید نمکی، اظهارات غیر علمی و ناشی از شتابزدگی وزیر بهداشت در مورد تولید واکسن ایرانی کرونا، ادعاهای بی اساس وی و سازمان غذا و دارو در خصوص موثر بودن داروهای گیاهی و عدم درک درست ایشان از تحقیق و پژوهش نامید، از سمت خود استعفا کرد.

در متن استعفای رضا ملک‌زاده آمده است:

بدین وسیله مراتب استعفای خود از مسئولیت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت را به دلایل زیر اعلام می‌دارم:

مدیریت بسیار غلط، پرنقص در پاندمی کرونا که به دلیل عدم مشورت و توجه شما به توصیه ها و هشدارهای متخصصان و محققان نظام سلامت، موجب تلفات انسانی بسیار در ایران شده است و در عین حال مدعی درس «مدیریت بحران کرونا» دادن به سایر کشورها هستید.

اظهارات غير علمي و ناشی از شتابزدگی جناب عالی در مورد تولید واکسن ایرانی کرونا که هنوز در حال طی مراحل اولیه بوده و شما مدعی معرکه گرفتن برای تولید آن شده اید.

ادعاهای بی اساس جناب عالی و سازمان غذا و دارو در خصوص موثر بودن داروهای گیاهی که به اعتقاد این جانب بدون هیچ مبنای علمی و پژوهشی و مطالعات بالینی کافی صورت گرفته و همچنين دفاع و اقدام جناب عالی از ادغام طب سنتی در نظام شبکه بهداشت و درمان کشور که می تواند شبکه بهداشت و درمان ایران را ناپایدار و در دراز مدت تضعیف کرده و مردم را از حقوق خود در بهره مندی از درمانهای پیشرفته پزشکی مدرن محروم سازد.

عدم درک درست شما از تحقیق و پژوهش و اهمیت آن و نیز نادیده گرفتن تمام فعالیتهای علمی و پژوهشی محققان علوم پزشکی طی 7 سال گذشته که در سخت ترین شرایط تحریم و امکانات بودجه‌ای، به بالاترین سطح تولیدات کمی و رشد کیفی و استناد به مقالات نسبت به گذشته رسیده است و رتبه نخست منطقه و کشورهای اسلامی را دارد، عدم تشکیل شورای معاونین طی 6 ماه گذشته و عدم اختصاص وقت از سوی شما برای بحث در امور آموزشی، پژوهشی و دانشجویی.

دکتر رضا ملک‌زاده

استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشکی تهران

چرا ملک زاده استعفا داد؟

ماجرا زمانی شروع شد که نمکی (وزیر بهداشت) نقد تندی به ملک زاده و روند تحقیقات نظام سلامت کرد (اینجا بخوانید). بعد از این ملک زاده نیز در نامه ای تند پاسخ نمکی را داد (اینجا بخوانید) و فضا بیش از حد تیره شد.

وزیر بهداشت زیر گیوتین استعفای یارانش/ نوبخت هم از نمکی جدا شد!

نامه خداحافظی علی نوبخت حقیقی (برادر محمدباقر نوبخت، معاون رییس‌جمهور ) به سعید نمکی، وزیر بهداشت، منتشر شد‌.

نمکی چهار روز قبل علی نوبخت را که در مجلس دهم رییس کمیسیون بهداشت بود، بعنوان "نایب‌رییس و دبیر شورای مشورتی بیماری کرونا" منصوب کرده بود.

نمکی قبل از رسیدن به کرسی وزارت بهداشت، معاون باقر نوبخت در سازمان برنامه و بودجه بود و گفته می‌شود نوبخت حامی اصلی او بوده است‌.

متن نامه علی نوبخت به نمکی بدین‌شرح است:

جناب اقای دکتر سعید نمکی
با سلام و احترام
با نهایت تاسف بدینوسیله عدم توفیق همکاری با آن رفیق شفیق را اعلام میدارم.

عدم اجرای پیشنهاد مشفقانه حقیر و دوست بلندپایه ما در جلسه مورخ ۱۶-۸-۹۹ و موافقت اولیه جنابعالی که میتوانست باعث وحدت شده واز جو موجود جلوگیری نماید.

اینک بعد از سخنان آنجناب در اصفهان در کوبیدن علم و دانشمندان پزشکی جان بر کف ایران و پاسخ معاونت پژوهشی متاسفانه راهی برای همکاری بنده با جنابعالی و آن وزارتخانه باقی نگذاشته است.

با آرزوی توفیق
علی نوبخت۹۹.۸.۳۰

ماجرای استعفاهای متوالی چیست؟

برخی ماجرای استعفاهای اخیر را به ماجرای ارتباط نوبخت‌ها و وزارت بهداشت مربوط می‌دانند.

نعمت الله حافظی در توییتر نوشت: پس از استعفای دکتر قاضی زاده، وزیر بهداشت (دکتر نمکی) از طریق خاندان نوبخت به روحانی تحمیل شدند و به این واسطه جایگاه متزلزلی داشت. ایشان با ابقا معاونت تحقیقات( دکتر ملک زاده) و آموزش(دکتر لاریجانی) که نزد رییس جمهور جایگاه در خوری داشتند، سعی کردند این نقیصه را جبران کنند.

۲/ این ابقا در صورتی بود که از همان ابتدا اختلاف در سیاست گذاری سلامت بین وزیر بهداشت و دو معاونش مشهود بود اما حفظ صندلی مهم تر؛ و این آغاز سیاست گذاری های دو گانه در وزارت بهداشت بود، تا آنجا که حتی روحانی در ستاد کرونا در پاسخ به وزیر، استناد به نظرات دکتر ملک زاده می کنند.


۳/ دیروز دکتر نمکی در اصفهان بصورت ضمنی، تمام خطاهای برآوردی وزارت بهداشت در کرونا را به گردن دکتر ملک زاده انداختند غافل از اینکه حفظ صندلیِ وزارت به قیمت دو تکه کردن سیاست گذاری ها در وزارت بهداشت، باعث شروع این دومینو بود. شجاعت و استقلال رای شروط لازمِ وزیر بهداشت بودن است.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

عجیب و باور نکردنی/ تصویری از ترافیک سنگین در آزادراه قزوین - کرج

ج نوامبر 20 , 2020
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز گفته است: ترافیک در آزادراه قزوین – کرج حدفاصل پلیس راه مهرشهر تا پل فردیس سنگین گزارش شده است. badoorbinakhbarazad.comمنبع : خبرفوری

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000