علی اف: ایران کشور دوست و برادر ماست / تهران به درخواست ما مرزهای خود برای ارسال سلاح به ارمنستان را بست

سیاسی/ بین الملل 5fb7caae04b67_5fb7caae04b6a رئیس جمهور آذربایجان گفت: ایران کشور دوست و برادر ماست و به درخواست ما مرز زمینی و هوایی خود را برای ارسال سلاح به ارمنستان بست. زیرا ایران نمی خواست مردم بیشتری از آذربایجان کشته شوند.

علی اف روز جمعه در پیامی به مردم این کشور به مناسبت آزادسازی شهر " آقدام " جمهوری آذربایجان از اشغال نیروهای ارمنی که از طریق شبکه های تلویزیونی این کشور به طور زنده پخش شد، اظهار داشت : از طریق خاک ایران نتوانستند سلاح به ارمنستان منتقل کنند چرا که ایران کشور دوست و برادر ما است .

رییس جمهوری آذربایجان با اشاره به این که ایران حریم هوایی خود را برای انتقال سلاح به ارمنستان بسته است ، افزود: ایران درخواست ما در این زمینه را در نظر گرفت و نخواست که با این سلاح ها شهروندان جمهوری آذربایجان کشته شوند .

وی با تاکید بر این که ارمنستان در میان کشورهای همسایه در انزوا بسر می برد ، گفت : گرجستان نیز موضع مشابه را اتخاذ کرده و حریم هوایی خود را بسته است .

علی اف در بخشی از سخنان خود در باره شرایط عادی سازی روابط جمهوری آذربایجان با ارمنستان گفت : اگر نیروهای با عقل سلیم در ارمنستان به قدرت برسند آماده برقراری روابط عادی با انها هستیم .

علی اف در ادامه سخنان خود تلاش های جمهوری آذربایجان در راستای اجرای پروژه های اقتصادی مهم در منطقه را مورد اشاره قرار داد و گفت : همه این تلاش ها به گسترش همکاری های منطقه ای تحرک بخشید .

به گفته رییس جمهوری آذربایجان همه پروژه های اقتصادی با مشارکت این کشور از جمله پروژه های انرژی ، حمل و نقل و بشردوستانه به گسرتش همکاری های منطقه ای کمک کرده است .

علی اف افزود: ما حتی یک قدم اشتباه هم نگذاشتیم تا مشکلی برای همسایگان ایجاد کند و بنا بر این روابط خوب با کشورهای همسایه داریم و این همکاری می تواند برای بسیاری الگو باشد .

وی با انتقاد از سیاست ارمنستان گفت : آنها سرزمینهای جمهوری آذربایجان را اشغال کرده ، ادعای ارضی علیه ترکیه دارند و اکنون هم از روسیه ابراز نارضایتی می کنند .

نیروهاای ارتش جمهوری آذربایجان امروز ( جمعه ) در قالب توافق سه جانبه روسای جمهوری این کشور ، روسیه و نخست وزیر ارمنستان که ۹ نوامبر ( ۱۹ آبان ماه ) به امضا رسید، وارد شهر " آقدام " در قره باغ شدند .

شهرستان آقدام که در سال ۱۹۹۳ میلادی از سوی نیروهای ارمنستان اشغال شده بود ، بر اساس این توافق سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان ، روسیه و نخست وزیر ارمنستان به جمهوری آذربایجان پس داده شد .

بر اساس توافق سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان ، روسیه و نخست وزیر ارمنستان ، دو شهرستان باقی مانده " کلبجر " و " لاچین " در قره باغ نیز تا ۱۱ آذرماه به جمهوری آذربایجان پس داده می شود .

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

دختر ۱۱ ساله‌ای که با موتزارت مقایسه می‌شود

ج نوامبر 20 , 2020
آلما اولین اپرا را در سن هشت سالگی نوشت. او اغلب با ولفگانگ آمادئوس موتزارت مقایسه می‌شود. در وین در تاریخ ۲۹ دسامبر امسال، نمایش برتر سیندرلا برگزار می شود که Alma Deutscher، آلما دویچر قصد دارد آن را تحویل دهد.موسیقی دان، آهنگساز ، ویولونیست و پیانیست مجازی در حال […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000