مدیر شرکت داروسازی بایون‌تک: واکسن ما همین امسال توزیع می‌شود 

5fb6d0ba6e510_2020-11-19_23-38

مدیر کل شرکت داروسازی بایون‌تک آلمان می‌گوید واکسنی که به تازگی توسط متخصصان این شرکت و با مشارکت فایزر، برای مقابله با بیماری کووید۱۹ ساخته به احتمال زیاد تا پایان سال جاری میلادی به بازار عرضه می‌شود.

اوگور شاهین بنیان‌گذار ترک تبار شرکت بایون‌تک آلمان در گفتگویی با خبرگزاری فرانسه پیش‌بینی کرد که تا پیش از سال جدید میلادی مرحله صدور مجوز و نیز توزیع این واکسن در ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا نهایی و اجرایی شود.

مدیر کل شرکت بایون‌تک با اشاره به این نکته که درخواست صدور مجوز واکسن تولید شده به صورت مشترک با فایزر روز جمعه به سازمان دارو و غذای آمریکا ارائه می‌شود، تصریح کرد: «این شانس وجود دارد که ما بتوانیم همین امسال مجوز واکسن در ایالات متحده، اروپا و یا در هر دو منطقه یاد شده را دریافت کنیم.»

اوگور شاهین در ادامه یادآور شد که بسیار محتمل است که بتوان کار تحویل و توزیع واکسن را از ماه دسامبر آغاز کرد. این سخنان در حالی مطرح شده که شرکت فایزر که در این پروژه با بایون‌تک همکاری دارد به تازگی از درخواست مجوز واکسن تولیدی با ۹۵ درصد کارایی خبر داده است.

بایون‌تک به همراه فایزر نخستین شرکت‌های داروسازی در جهان بودند که از پیشرفت‌ چشمگیر و کارایی بیش از ۹۰ درصدی پروژه مشترک تولید واکسن کرونای خود خبر دادند.

کمیسیون اروپا پس از آن اعلام کرد که عقد قرارداد با دو شرکت بایون‌تک و فایزر را برای خرید ۳۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا تصویب کرده است.

این پیشرفت علمی در حالی بدست آمده که بسیاری از شرکت‌‌ها و موسسات علمی و دانشگاهی در کشورهای مختلف همزمان مشغول طی مراحل نهایی آزمایش‌های بالینی به روی دیگر پروژه‌های تولید واکسن کرونا هستند.

شرکت داروسازی مدرنا در ایالات متحده نیز به تازگی اعلام کرده که نتایج چشمگیری از آزمایش‌های واکسن تولید شده در این شرکت بدست آورده‌ که حکایت از کارایی ۹۴.۵ درصدی آن دارد.

در همین راستا اطلاعات منتشر شده از مرحله دوم آزمایش واکسن در دست تولید توسط متخصصان دانشگاه آکسفورد که تست‌های مراحل نهایی آن قرار است تا چند هفته دیگر انجام شود،‌ نشان می‌دهد که این واکسن ایمنی قابل توجهی برای افراد سالمند در برابر بیماری کووید۱۹ فراهم می‌کند.

آژانس دارویی اروپا پیش‌تر اعلام کرده بود که در نظر دارد با تایید هرچه سریعتر ایمنی و کارایی واکسن تولید شده برای مقابله با بیماری کووید۱۹ زمینه توزیع واکسن از ژانویه آینده را فراهم کند.

گیدو راسی، مدیر آژانس دارویی اروپا در عین حال اعلام کرده بود در صورتی که توزیع واکسن کووید۱۹ از ماه ژانویه آغاز شود نخستین نشانه‌های تاثیر آن بر شیوع ویروس پنج تا شش ماه بعد، عمدتا در تابستان آینده قابل مشاهده خواهد بود.

برای تایید واکسن در اروپا استاندارد ویژه‌ای در نظر گرفته شده که مهم‌ترین بخش آن پس از آزمایش‌‌‌های تدریجی سه مرحله‌ای به روی یکصد تا هزاران داوطلب، صدور مجوز از سوی آژانس دارویی اروپا و دیگر نهاد‌های نظارتی در این زمینه است.

به گفته مسئولان آژانس دارویی اروپا نرم‌های در نظر گرفته برای تایید مراحل مختلف پروژه تولید واکسن در اروپا و آمریکای شمالی تقریبا یکسان است و نیازی به انجام تست‌های ویژه بر اساس ویژگی‌های جمعیت ساکن در اروپا نیست.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

تاریخ تولد لاکچری، اینبار 99.9.9/ هدیه یا خیانت مادران به نوزادان/ ویدئو

پ نوامبر 19 , 2020
تاریخ تولد لاکچری اینبار در تاریخ 99/9/9، دوباره خانواده هایی را به تکاپو انداخته که نوزادشان را در این تاریخِ رُند به دنیا آوردند، آیا این اقدام برای سلامت کودک ضرر ندارد؟badoorbinakhbarazad.comمنبع : خبرفوری

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000