اطلاعیه شماره یک قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا

5fb6ac0f104b3_2020-11-19_21-01

قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در اطلاعیه شماره یک خود، ضمن مرور اقدامات بعمل آمده در سه هفته اخیر، از آمادگی های کافی دستگاه‌های مختلف عضو قرارگاه برای اجرای طرح جدید محدودیت ها، به اقشار مختلف مردم اطمینان خاطر داد.

متن کامل اطلاعیه شماره یک قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا بدین شرح است:

بسم ا… الرحمن الرحیم
اطلاعیه شماره یک قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا

اکنون که با تاییدات الهی درآستانه اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها، متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید ۱۹ در شهرهای کشور هستیم، لازم است ضمن اطمینان خاطر به اقشار مختلف مردم از آمادگی های کافی دستگاه‌های مختلف عضو قرارگاه برای اجرای طرح جدید، نکات ذیل برای مزید استحضارمردم عزیز و شریف ایران، عموم مخاطبان واصحاب ارجمند رسانه اعلام شود :
۱- در طول ۹ ماه گذشته و از آغاز ورود بیماری به کشور تا پیش ازاین، اقدامات زیادی در راستای فاصله گذاری اجتماعی، آموزش، غربالگری، اقدامات بهداشتی و درمانی و فراهم آوردن زیرساخت سامانه های هوشمند مدیریت بیماری کرونا انجام گرفته است، اما روند افزایشی بیماری و مرگ و میر ناشی از آن، ضرورت اتخاذ تمهیدات تهاجمی، همه جانبه وهمگانی، برای مقابله با این بیماری را برای همگان آشکار و به گزینه ای اجتناب ناپذیرمبدل ساخته است. بر همین اساس، مردم، مسئولان ومتخصصین مختلف کشور، اجرای اقدامات جدی و البته همه جانبه را مطالبه می کنند.
۲- درجهت پاسخ به این دغدغه ومطالبه مشترک مردمی وکارشناسی، در طول سه هفته اخیر، با پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از تشکیل قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، تلاش شد تا ضمن بررسی دقیقِ ظرفیت‌های قانونی مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، هفت محور اصلی برنامه جامع کنترل بیماری درکشور شامل تشدید پروتکل ها و نظارت ها، تست گسترده وهدفمند، بیماریابی فعال، ارتقای آموزش واطلاع رسانی، حفاظت ازگروه های آسیب پذیر، تعیین محدودیت‌ها وتقویت درمان سرپایی، به صورت نهادمند پیگیری و از همه دستگاه های عضو قرارگاه ومسئول در هر زمینه، گزارش گیری جدی بعمل آمده است.
۳- درهمین مدت کوتاه همچنین، درجلسات مختلف ارتباط تصویری با استانداران، روسای دانشگاه های علوم پزشکی،۴۵۰ فرماندار و رئیس شبکه بهداشت و ۱۱۰۰ بخشدار، درسراسرکشور، دغدغه ها، موانع وپیشنهادات مدنظرتمامی عناصرفعال درمدیریت مبارزه با بیماری درسراسرکشور، مورد بررسی و تبادل نظر قرارگرفته است.
۴- درهمین مدت؛ با پیگیری های بعمل آمده وبا تلاش وزارت بهداشت،درمان وآموزش پزشکی و دیگر بخش های ذیربط، شاهد افزایش تعداد تست ها درگام اول به حدوداً ۴۰ هزار و در روزهای پیش رو، به یکصد هزارمورد در هر روز خواهیم بود که اگرچه این اقدام موجب افزایش آمار مبتلایان شناسایی شده خواهد بود، لیکن در عوض با شناسایی بیماران در مراحل اولیه بیماری، به تدریج از تعداد مرگ و میر ناشی ازبیماری خواهد کاست.ان شاا…
۵- قرارگاه همچنین، با بررسی دقیق طرح غربالگری محله محور و ارزیابی گزارش اجرای آزمایشی آن در استان کرمانشاه، درجهت کاهش مشکلات و ارتقای اثرگذاری آن تلاش نموده و این طرح که در اجرای برنامه شناسایی فعال بیماران، تسهیل روند قرنطینه بیماران، کاهش روند بستری بیماران در مراکز درمان و نهایتاً تحقق روند کاهشی مرگ ومیرهای ناشی از ابتلای افراد به کرونا، طراحی شده است، با کمک و نقش آفرینی سازمان بسیج مستضعفین، جمعیت هلال احمر، سازمان های مردم نهاد وکادر بهداشت ودرمان از روز شنبه، به مرور در مناطق مختلف کشور اجراء می شود.
۶- همچنین، به عنوان یک محور از هفت محور اصلی برنامه جامع مدیریت بیماری درکشور، برای اعمال محدودیت های مؤثردر کشور، با هدف تحقق معنادار فاصله گذاری اجتماعی، طرح پیشنهادی ازسوی کمیته امنیتی انتظامی ستاد ملی مستقر در وزارت کشور، درتبادل نظربا ستاد، مورد بررسی نهائی قرار گرفت وپس ازکنکاش وبررسی های بسیار، نهایتاً، با تصویب جزئیات طرح در تعامل با دستگاه های مجری، طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها، متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید ۱۹ در شهرهای کشور، آماده اجراء گردیده است.
۷- زمان آغاز اجراي طرح جدید محدودیت ها، از دقائق نخست بامداد روز شنبه اول آذرماه سال ۱۳۹۹ است وهرچند فعلاً مدت دو هفته برای اجرای آن اعلام شده، اما در عمل متناسب با روند و وضعیت شیوع و بروز بیماری درشهرها، که گزارش های تخصصی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، مبنای تشخیص آن خواهد بود،طول دوره اعمال محدودیت‌ها پس از دو هفته نخست، استمرار، تغییر ویا کاهش خواهد یافت.
۸- از آنجا که محدودیت‌های وضع شده به تصویب ستاد ملی کرونا رسیده و مصوبات این ستاد با اذن مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، معادل مصوبات شورای عالی امنیت ملی است، مقررات وضع شده درحکم قانون است و ضمن آنکه عموم مسئولان و مردم موظف به تبعیت از آن هستند، همه دستگاه‌های اجرایی نیز باید نهایت تلاش خود را دراجراء وتحقق عملی آن بکار بندند.برهمین اساس، اجرای محدودیت‌ها مشمول همه دستگاه‌های کشور در هرسه قوه مجریه، مقننه ومجریه خواهد بود.
۹- عملکرد همه مردم، مسئولان ودستگاه ها در اجرای این طرح، که تنها هدف آن صیانت ازسلامت جامعه وپیشگیری ازقربانی شدن تعداد بیشتری از هموطنان عزیزمان در اثر بیماری کرونا است، دقیقا رصد می شود و روند اجرای آن به استحضار ملت شریف ایران خواهد رسید.
۱۰- درکنار وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، بعنوان رکن مهم اجرایی و عملیاتی برنامه مبارزه با کرونا که همه بخش های مختلف کشور درخدمت آن هستند وهمچنین رسانه‌ها و در رأس آنها سازمان صدا وسیما که نقش بی بدیلی در اجماع سازی، اقناع و همراهی افکار عمومی را بر عهده دارند، مردم شریف ایران، رکن اصلی در تحقق اهداف مورد نظر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا را در راستای طرد و ریشه کنی این بیماری از خانه وکاشانه خود ومیهن عزیز اسلامی می باشند.
۱۱- تنها و تنها با رعایت حداکثری همه مقررات و ملاحظات مبارزه با بیماری کرونا ازسوی مردم است که می‌توان بیماری کرونا را کنترل و امیدوار بود که با تحقق ۷ محور به هم پیوسته برنامه جامع مبارزه با بیماری و از جمله اجرای محدودیت های جدید، بیماری را در زمان بندی مناسبی مهار کنیم و در این مرحله، ظرف سه تا چهار هفته، اولین طلیعه های نتایج فداکاری ها و همدلی های عمومی مردم را شاهد باشیم. درخواست صمیمانه ومصرانه قرارگاه از همه مردم صبور و بصیر این است که بدقت مراقب خود، خانواده خویش واطرافیان خود باشند وبعلاوه با اجرای مقررات بهداشتی و رعایت محدودیت ها، از سلامت جامعه خود صیانت نمایند.
۱۲- درمراحل پیش رو؛ متناسب با روند اجرای برنامه های مبارزه با کرونا، اطلاعات مورد نیاز از طریق اطلاعیه های قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا وحسب ضرورت اطلاعیه های کمیته های تابعه ستاد ملی، به استحضارخواهد رسید.
درپایان با ابراز مراتب سپاس و احترام به فرد فرد اعضای کادربهداشت و درمان کشور که در خط مقدم مبارزه با کرونا درحال جانفشانی هستند، از محضر پروردگار قادر متعال، صحت وسلامت و بهروزی همه این عزیزان، علو درجات شهدای سلامت، شفای عاجل وکامل مبتلایان والتیام آلام خانواده های قربانیان ویروس منحوس کرونا را مسألت داریم.

پنج شنبه ۲۹ آبان ماه ۱۳۹۹
کمیته اطلاع رسانی قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

مقررات جدید فیفا برای زنان/ «مرخصی الزامی زایمان با دوسوم حقوق»

پ نوامبر 19 , 2020
فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در آستانه معرفی مقررات جدیدی در راستای محافظت از حقوق فوتبالیست‌های زن از جمله مرخصی الزامی زایمان است. مقررات جدید ، مرخصی اجباری ۱۴ هفته‌ای را با حقوق دست کم دو سوم دستمزد بازیکن تحت قرارداد و ضمانتی مبنی بر اینکه هیچ فوتبالیست زنی نباید […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000