دموکراسی آمریکایی با طعم دیکتاتوری / سیستم سیاسی آمریکا چطور ترامپ را به زباله‌دان تاریخ می‌اندازد؟ / ویدئو

سیاسی/ بین الملل 5fb6a1f136732_2020-11-19_20-18 دونالد ترامپ این روزها بر هر دری میزند، بسته است. مردی که سیستم سیاسی آمریکا به او چنان قدرتی داده بود که از همه پیمان‌ها خارج شود و حکم ترور فرماندهان دیگر کشورها را امضا کند، حالا برابر تقلب انتخاباتی ناتوان است.

وضع رییس جمهور بخت برگشته ایالات متحده چنان است که رسانه‌ها حرفهایش را قطع می‌کنند، شبکه‌های اجتماعی بر روی نوشته‌هایش برچسب دروغگویی می‌زنند و سیستم قضایی آمریکا حرفهای وکلایش را جدی نمی‌گیرد.

اینها نشانه‌های پایان تاریخ مصرف سیاسی ترامپ‌است، چراکه او تقلب سابقه‌دار انتخاباتی در آمریکا را افشا کرده است.

کم و بیش پیش از این همین سناریو برای بیل کلینتون، جرج بوش، باراک اوباما و دیگران تکرار شده بود. سیستم سیاسی بی‌توجه به قانون و دموکراسی مُهره‌ها را کنار می‌گذارد تا منافع سرمایه‌داری و هسته‌ سخت قدرت در آمریکا حفظ شود.

آمریکا در سال ۲۰۱۶ نیاز داشت تا چهره‌ای قلدرمآبانه از خود نشان دهد. اروپا را تحقیر کند، مهاجران را سرکوب کند و در خاورمیانه نظمی جدید برقرار سازد.

حالا اما نوبت به تثبیت این قُلدری‌ها رسیده است. کسی باید در کاخ سفید باشد که لبخند بزند و به جای چماق، هویج در دست داشته باشد. ترامپ دیر متوجه این شد که دوره‌اش به پایان رسیده است و حالا هرکاری کند، جایی برای بازگشت نیست. این است دموکراسی آمریکایی.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

دنبال جنگ با ایران نیستیم/ سیاست فشار حداکثری بعد نظامی ندارد

پ نوامبر 19 , 2020
سیاسی/ بین الملل فرمانده سنتکام با متهم کردن ایران به «رفتاهای مخرب» در منطقه مدعی شد «دامنه و شدت» این رفتارها افزایش یافته است اما کشورش به دنبال جنگ با ایران نیست و سیاست فشار حداکثری، بعد نظامی ندارد. «کنث مک‌کنزی» که در یک ویدئو کنفرانس با اندیشکده «شورای ملی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000