آمریکایی‌ها برای شکست ترامپ رای دادند، نه پیروزی بایدن!

سیاسی/ بین الملل 5fb66bbe1586a_2020-11-19_16-27 نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که آمریکایی‌ها بیشتر از آنکه از پیروزی بایدن در انتخابات خوشحال باشند، از شکست ترامپ خوشحال و راضی هستند.

طبق نتایج نظرسنجی مؤسسه «مانموث» (Monmouth) که روز گذشته (چهارشنبه) منتشر شد، آمریکایی‌ها بیش از آنکه از پیروزی «جو بایدن» نامزد دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان) آمریکا خوشحال باشند، از شکست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا خوشحالند.

پایگه خبری «هیل» در این خصوص گزارش کرد، طبق نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها، حدود یک سوم از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی یا همان ۳۴ درصد از آنها گفتند که از شکست ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خرسند هستند و ۲۵ درصد از آنها گفتند که از پیروزی بایدن خوشحال شده‌اند.

طبق نظرسنجی انجام گرفته، احساس شرکت‌کنندگان در نظرسنجی در خصوص ابراز خوشحالی یا رضایت درباره پیروزی و شکست دو نامزد تقریباً یکسان بود به طوریکه ۵۲ درصد از شرکت‌کنندگان تأکید کردند که از شکست ترامپ در انتخابات احساس خوشحالی یا رضایت دارند و این در حالی بود که ۵۱ درصد تأکید کردند که از پیروزی بایدن خوشحال هستند و احساس رضایت می‌کنند.

این بررسی همچنین نشان می‌دهد که ۷۳ درصد از آنهایی که به بایدن رأی داده بودند، از شکست ترامپ بیش از پیروزی بایدن خوشحال بودند.

طبق این نظرسنجی، ۲۶ درصد از رأی‌دهندگان به ترامپ گفتند که از شکست ترامپ خشمگین هستند و ۳۶ درصد نیز گفتند که از پیروزی بایدن خشمگین هستند.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که ۳۸ درصد از مردم آمریکا از شکست ترامپ در انتخابات خشمگین یا ناراضی هستند و ۴۴ درصد آنها تأکید کردند که از پیروزی بایدن خشمگین و ناراضی هستند.

این تحقیق همچنین نظر مردم آمریکا درباره نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را مورد ارزیابی قرار داده است که در آن ۶۰ درصد از پاسخ‌دهندگان تأکید بایدن منصفانه در انتخابات پیروز شد و ۳۲ درصد نیز ادعاهای ترامپ را درباره پیروزی بایدن با تقلب تکرار کردند.

نظرسنجی فوق در بین ۸۱۰ فرد بزرگسال آمریکایی در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۶ نوامبر (۲۲ تا ۲۶ آبان ماه) با حاشیه خطای ۳.۵ درصد انجام گرفته است.

انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در تاریخ سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شده است و علیرغم آنکه نتایج حاکی از آن است که بایدن آراء الکترال مورد نیاز برای ورود به کاخ سفید بعنوان رئیس‌جمهور را به دست آورده، ترامپ همچنان شکست را نپذیرفته است و مدعی است که بایدن با تقلب پیروز شده است و تاکنون چندین شکایت حقوقی را در دادگاههای آمریکا برای زیرسؤال بردن انتخابات مطرح کرده که هیچ کدام از شکایات وی راه به جایی نبرده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ایران درباره قدرت نظامی خود با هیچ‌کس مذاکره نمی‌کند

پ نوامبر 19 , 2020
سیاسی/ دفاعی وزیر دفاع سابق جمهوری اسلامی تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران تحت هیچ شرایطی و با هیچ‌کس درباره قدرت نظامی خود وارد مذاکره نخواهد شد. سردار «حسین دهقان» روز گذشته (چهارشنبه) در مصاحبه با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در خصوص برخی گزارش‌های ادعایی رسانه‌های غربی در خصوص تصمیم «دونالد ترامپ» […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000