زنی که باعث شکست ترامپ در انتخابات شد/ عکس

سیاسی/ بین الملل 5fb52723611ff_2020-11-18_17-22 جن اومالی دیلون، مدیر ستاد انتخاباتی جو بایدن اولین زنی است که مدیریت کارزارهای انتخاباتی کاندیدای برنده دموکرات را بر عهده داشته است.

به گزارش خبر فوری، برای بار دوم است که یک زن توانسته رئیس جمهور آمریکا را پیروز کند. 4 سال پیش ترامپ با کمک کلی کانوی (مدیر کمپین انتخاباتی) و عروسش پیروز انتخابات شد (اینجا بخوانید) و اکنون یک زن 44 ساله توانسته بیشترین رای را به سبد یک رئیس جمهور منتخب آمریکا بریزد. این زن بدون شک علت اصلی شکست ترامپ و پیروزی بایدن در انتخابات 2020 است.

زنی که نتیجه شطرنج انتخابات را تغییر داد

جن اومالی دیلون، مدیر ستاد انتخاباتی جو بایدن اولین زنی است که مدیریت کارزارهای انتخاباتی کاندیدای برنده دموکرات را بر عهده داشته است. او همچنین بعد از خانم کانوی تنها زنی است که باعث پیروزی یک نامزد در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده است.

اولین تجربه انتخابات ریاست جمهوری این زن 44 ساله در سال 2000 بود، که به عنوان مدیر امور اجرایی برای ستاد "ال گور" کار می‌کرد و سپس تا پایان رقابت‌های ناموفق وی، مدیریت اجرایی مناطق را به عهده داشت. او سپس در دو ستاد انتخاباتی ناموفق جان ادواردز در سال 2004 و 2008 انجام وظیفه کرد و پس از آن، معاون مدیر ستاد انتخاباتی باراک اوباما در سال 2012 شد که به موفقیت رسید. افزون بر آن، دیلون در سال 2016 به ریاست کمیسیون اصلاح وحدت در کمیته ملی دموکرات رسید.

طبق گزارش‌ ایندیپندنت، دیلون بخش بزرگی از کارزار بایدن را به ایالت‌های میشیگان، پنسیلوانیا، و ویسکانسین اختصاص داد که ترامپ در سال 2016 با اختلاف اندک در آنها پیروز شده بود. بایدن نهایتا در هر سه ایالت برنده شد و در مجموع 46 رأی الکترال حیاتی از آنها به دست آورد. از این روی، جن اومالی دیلون را زن پیروز انتخابات 2020 و شکست دهنده ترامپ می‌نامند.

جن اومالی دیلون کیست؟

طبق گزارش مجله ونیتی‌فر (vanityfair) جن اومالی دیلون یکی از استراتژیست‌های موفق تیم بایدن است. او فارق التحصیل علوم سیاسی است و سال‌ها در واشنگتن تجارب حزبی و استراتژیک داشته است. همسرش پاتریک نیز از جمله سیاستمداران نزدیک به اوباما است که سالها در حزب دموکرات فعالیت کرده است. این زوج که سه فرزند هم دارند، به خصوص تخصص بسیاری در جذب آراء در شبکه‌های اجتماعی علی الخصوص توئیتر دارند و در انتخابات کنونی آراء بسیار زیادی را از طریق این شبکه توانستند به سبد جو بایدن بریزند.

از این رو بسیاری خانواده دیلون را یکی از نزدیک ترین افراد به بایدن – هریس و دموکرات‌های طرفداران می‌دانند.

نقش دیلون در کاخ سفید؛ زنی در پشت پرده

با پیروزی جو بایدن احتمالا قدرت اومالی دیلون نیز بیشتر شود. طبق گزارش سی ان ان، احتمالا او یک پست مهم در کاخ سفید به دست بیاورد. تحلیلگر سی ان ان در گزارشی که به تازگی نوشته مدعی است دیلون و همسرش به احتمال بسیار بالا گردانندگان کاخ سفید شده و در پشت پرده تاثیر بسیار زیادی بر روابط و ملاقات‌های بایدن خواهند داشت.

چینش کابینه؛ بزرگترین چالش

آنچه مشخص است این است که بایدن برای چیدن تیم مورد نظرش با مشکلات فراوانی روبه رو خواهد بود. به جز مساله عدم ترک مسالمت آمیز ترامپ، گروهی از دموکرات‌ها هم هستند که باید در کابینه او جای بگیرند. مقصود از این دموکرات‌ها طیف سوسیالیست است که به رهبری سناتور برنی سندرز فعالیت می‌کنند. بایدن پیروزی خود را تا حد زیادی مدیون آراء سندرز و طرفدارانش است. طبق پیش بینی برخی رسانه‌ها بایدن باید بخشی از کابینه را به سوسیالیست‌ها اختصاص دهد. از این جهت او باید به نوعی بین دموکرات‌های چپ و دموکرات‌های سنتی به توافق برسد.

جن دیلون و همسرش متعلق به جناح سنتی دموکرات‌ها هستند. دیلون از جمله نزدیکان اوباما است و با هیلاری کلینتون نیز رابطه خوبی دارد. تلاش او و احتمالا تیم کاخ سفید این خواهد بود که برتری جناح سنتی دموکرات‌ها را در کابینه آینده تضمین کنند. این احتمالا جدی‌ترین و اصلی‌ترین استراتژی دیلون‌ها در این ماه‌های آخر سال باشد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

کاهش ۸۰ درصدی خرید نوشت افزار / تعطیلات کرونایی مدارس، آتش به خرمن بازار لوازالتحریر انداخت

پ نوامبر 19 , 2020
رئیس اتحادیه نوشت افزار تهران گفت: کرونا تاثیر مخربی بر بازار نوشت افزار گذاشته است . موسی فرزانیان در گفتگو با خبر فوری بیان کرد: فقط 20 تا 30 درصد فروش سال گذشته را داشتیم. مغازه‌هایی که اجاره‌ای بودند در حال تغییر شغل هستند. باوجود مشکلات زیاد این صنف، تسهیلات […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000