کدام کشورها در اولویت دریافت موثرترین واکسن کرونا هستند؟

5fb5440d0493e_5fb5440d04941

به نظر می‌رسد تا چند ماه‌ دیگر ده‌ها میلیون نفر واکسن مدرنا را تزریق کرده باشند.

ایالات متحده آمریکا که بیش از یک میلیارد دلار از تولید واکسن مدرنا حمایت کرده است، قول داده که تا پایان سال میلادی ۲۰میلیون دز از این واکسن تولید کرده باشد.

این میزان در مجموع به ۱۰۰میلیون دز هم می‌رسد و امکان خرید ۴۰۰میلیون واکسن اضافی دیگر هم وجود دارد.

از این تعداد ژاپن ۵۰میلیون دز، کانادا ۲۰میلیون دز (با گزینه خرید ۳۶میلیون دز بیشتر)، سوئیس ۴.۵ میلیون دز و اتحادیه اروپا ۱۶۰میلیون دز پیش خرید کرده‌اند. همچنین رژیم صهیونیستی و قطر دیگر مناطقی در اولویت خرید این واکسن هستند. بریتانیا هم در فروردین ماه ۵میلیون دز دریافت می‌کند.

به جز مدرنا تاکنون دو واکسن دیگر در آزمایشات خود نتایج مثبتی داشتند، مدرنا یک هفته بعد از شرکت داروسازی فایز که گفته بود واکسنش ۹۰درصد موثر است، اعلام کرد که واکسن آن‌ها تاثیرگذاری ۹۴.۵ درصدی درصد.

گفته می‌شود واکسن روسی کرونا هم ۹۲درصد موثر است، البته این واکسن روی تنها ۲۰ بیمار کووید-۱۹ آزمایش شده است.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

تصادف هواپیما با خرس؛ موتور هواپیما قر شد/ عکس

چ نوامبر 18 , 2020
هواپیمای آلاسکا در اتفاقی عجیب هنگام فرود با یک خرس تصادف کرد. روز شنبه در یک اتفاق غیرمعمول در آلاسکا، هواپیمایی هنگام با یک خرس کرد برخورد کرد و منجر به مرگ این حیوان شد. هواپیمایی آلاسکا امروز با اعلام این خبر در بیانه خود اعلام کرد که اعضای کابین […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000