توافق بغداد با واشنگتن برای خروج ۵۰۰ سرباز آمریکایی از عراق

سیاسی/ بین الملل 5fb530062cb3c_5fb530062cb3e وزیر خارجه عراق امروز، چهارشنبه اعلام کرد، بغداد و واشنگتن درخصوص خروج ۵۰۰ سرباز آمریکایی از عراق به توافق دست یافتند.

وزیر خارجه عراق در کنفرانس خبری که بعد از تماس تلفنی مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق و مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا درباره بررسی آینده ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا انجام گرفت، اعلام کرد، توافق بر سر خروج ۵۰۰ سرباز آمریکایی بعد از رایزنی‌های بین الکاظمی و پامپئو صورت گرفت. این دو درباره کاهش نیروهای آمریکایی در عراق به ۲۵۰۰ سرباز توافق کردند. در حال حاضر تعداد نیروهای آمریکایی در عراق ۳۰۰۰ تن است.

وی افزود: با این توافق عراق وارد مرحله چهارم و نهایی درباره خروج نیروهای آمریکایی می‌شود.

او تاکید کرد، بقیه نیروهای آمریکایی مستقر در عراق غیرنظامی و غیررزمی هستند.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق تاکید کرد، دولت عراق به هماهنگی با دولت آمریکا به خصوص در زمینه‌های اطلاعاتی و رایزنی‌های نظامی و آموزش نیروهای عراقی ادامه خواهد داد.

روز سه‌شنبه پامپئو و الکاظمی به بررسی آینده همکاری بین عراق و ائتلاف بین‌المللی در سایه افزایش توانمندی‌های نیروهای عراقی در مقابله با داعش پرداختند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

فهرست شهرستان های قرمز، نارنجی و زرد کرونایی اعلام شد

چ نوامبر 18 , 2020
بر اساس استعلام از معاونت بهداشت وزارت بهداشت وضعیت شهرستان های قرمز، نارنجی و زرد کرونایی مطابق آخرین گزارش اپلیکیشن ماسک اعلام شد. بر اساس اعلام مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، از روز شنبه محدودیت‌های جدید در شهر‌های قرمز، نارنجی و زرد اعمال می‌شود. با مصوبه ستاد ملی مقابله […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000