فوتبالیست منچستر آستین‌بالا زد/ ۳۸۰ هزار کودک بریتانیایی فاقد کتاب

5fb50d31885c8_5fb50d31885ca مارکوس رشفورد برای افزایش سواد کودکان کلوب کتاب‌خوانی راه‌اندازی کرد و قصد دارد با استفاده از تجربیات خودش کتاب منتشر کند.

مارکوس رشفورد یک کلوب کتاب‌خوانی با مجموعه‌ای از آثار ادبی راه‌اندازی کرده تا کودکان با پس‌زمینه اجتماعی اقتصادی ضعیف‌تر بتوانند فرصت کتاب‌خوانی را از سن پایین داشته باشند.

این فوتبالیست مطرح منچستر یونایتد و تیم ملی انگلیس با بخش انتشارات کتاب‌های کودک مک‌میلان (MCB) شریک شده تا در میان کودکانی با زمینه‌های مختلف، کتاب‌خوانی و سواد را ترویج دهد. وی گفته است دوران کودکی خودش و کمبود دسترسی به کتاب در کودکی عامل این تصمیم بوده است.

رشفورد گفت وقتی بچه بوده خانواده‌اش مجبور بود به غذا اولویت بیشتری نسبت به کتاب بدهد و حالا وی به همین دلیل با این شراکت می‌خواهد به «۳۸۰ هزار کودک در سراسر بریتانیا که تا امروز هرگز مالک یک کتاب نبوده‌اند، کمک کند».

او گفت: «من از ۱۷ سالگی کتاب خواندن را آغاز کردم و کاملاً دیدگاه و ذهنیتم را تغییر داد. فقط ای کاش از بچگی این فرصت را داشتم، اما کتاب هرگز چیزی نبود که بتوانیم بودجه‌اش را داشته باشیم چون خانواده باید غذا روی میز می‌گذاشت».

مک‌میلان اعلام کرده تمرکز اصلی این ابتکار رساندن کتاب‌ها به دستان کودکان محروم و ضعیف است و رشفورد گفته کتاب‌ها «همیشه برای تمام کودکان خواهند بود، حتی اگر مجبور شوم خودم آن‌ها را تحویل بدهم».

نخستین کتاب که در مه ۲۰۲۱ منتشر می‌شود، «تو قهرمان هستی: پتانسیل خودت را تکمیل کن، صدایت را پیدا کن و بهترین نسخه خودت باش» نام دارد. هر بخش از کتاب با داستانی از زندگی خود رشفورد آغاز می‌شود و شامل موضوع‌هایی در ارتباط با آموزش، ذهنیت مثبت، درک فرهنگ و شخصیت‌های الگوی زنان می‌شود.

این کتاب در همراهی با کارل آنکا خبرنگار و کیتی وارینر روانشناس بالینی خلق شده است. بعد از آن در اواخر ۲۰۲۱ و اوایل ۲۰۲۲ دو عنوان داستانی برای بچه‌های هفت سال به بالا منتشر می‌شود و کلوب کتاب‌خوانی مارکوس رشفورد هم ۲۰۲۱ افتتاح خواهد شد.

در تابستان، تحقیقات صندوق سواد ملی بریتانیا نشان داد که سال گذشته فقط ۲۶ درصد از بچه‌های زیر ۱۸ سال هر روز وقتی را صرف کتابخوانی کردند که پایین‌ترین درجه ثبت شده از زمان آغاز آرشیو این اطلاعات از سال ۲۰۰۵ تا به حال است.

مایکل روزن شاعر و ملک‌الشعرای سابق کودکان بریتانیا اخیراً گفت نتیجه این تحقیق باید «زنگ بیدارباشی» برای دولت باشد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

گوشت گوسفندی؛ ١٢٠ هزارتومان برای مصرف کننده

چ نوامبر 18 , 2020
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه قیمت این نوع گوشت به ثبات رسیده است،گفت: قیمت هر کیلوگرم شقه بدون دنبه برای مصرف کننده ١١٥ تا ١٢٠ هزار تومان است. علی اصغر ملکی با بیان اینکه تغییری در قیمت گوشت گوسفندی اتفاق نیفتاده است، گفت: در حال حاضر بازار پررونقی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000