سه قانونگذار سابق در هنگ‌کنگ دستگیر شدند

سیاسی/ بین الملل 5fb4dbb399470_5fb4dbb399475 پلیس هنگ کنگ امروز (چهارشنبه) از دستگیری سه قانونگذار سابق این دولتشهر به اتهام پراکندن مایع بد بو در مجمع قانونگذاری در اعتراضات مه و ژوئن خبر داد.

فعالان حامی دموکراسی، "تد هویی"، "ری چان" و "چو هوییدیک" در صفحه‌های فیسبوکشان دستگیری‌شان را تایید کردند.

این دستگیری پس از آن انجام شد که قانونگذاران اپوزیسیون هنگ کنگ اخیرا در اعتراض به عزل چهار تن از قانونگذاران دیگر به صورت دسته جمعی اتسعفا کردند؛ آنها می‌گویند این عزل‌ها، اقدامی دیگر از سوی پکن در راستای سرکوب دموکراسی در دولتشهر هنگ کنگ بوده است.

پلیس پس از تحقیقات کلی اعلام کرد که این سه قانونگذار سابق به تلاش برای استفاده از مواد مضر که باعث آسیب رساندن، جراحت مغزی یا ناراحتی دیگران می‌شد، متهم شده‌اند.

تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد که چو و ری چان در جریان یک جلسه در مجمع قانونگذاری هنگ کنگ که در ژوئن برگزار شد به سمت جلوی صحن دویدند و ماده‌ای روان و بدبو را در هوا پاشیدند. در این جلسه قانونگذاران درباره لایحه‌ای بحث می‌کردند که بی احترامی به سرود ملی چین، جرم کیفری می‌شد.

در مه، تد هویی نیز یک گیاه پوسیده را در وسط جلسه انداخت.

هویی که عضوی از حزب دموکراتیک هنگ کنگ است امروز گفت که افسران به منزل آمدند و پس از متهم کردنش به ایجاد اخلال در روندهای قانونگذاری و ایجاد مزاحمت روانی برای اندرو لونگ، رئیس شورای قانونگذاری، دستگیرش کردند.

اعضای اپوزیسیون تلاش کرده‌اند تا علیه آنچه که اکثر مردم هنگ کنگ بی‌اعتنایی چین به آزادی‌های این دولتشهر می‌دانند، بایستند.

چین محدود کردن آزادی‌ها و حقوق این دولتشهر را رد کرده اما آنچه که دیده می‌شود این است که مقام‌ها در هنگ کنگ و پکن پس از اعتراضات ضد دولتی در سال گذشته میلادی به آرامی دارند مخالفان را سرکوب می‌کنند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

شرایط بازار سرمایه بهتر می‌شود/ رسوب کالا در گمرک عمدی نیست

چ نوامبر 18 , 2020
وزیر اقتصاد گفت: بازار سهام ظبیعتا یک روندی را دارد که با نوع تصمیماتی که در شورای عالی بورس گرفته شد، یکسری از عوامل محرک تقاضا به جریان افتاد و تقویت شد. ظهر امروز(چهارشنبه) فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000