حذف صفر هزینه بر است؟

5fb4c0e35bb0d_5fb4c0e35bb0f سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به برنامه ریزی بانک مرکزی برای حذف ۴ صفر از پول ملی، گفت: این اقدام هزینه بر نیست.

مهدی طغیانی، با اشاره به اقدام اخیر بانک مرکزی در چاپ اسکناس ۱۰ هزار تومانی و ۱۰۰ هزار تومانی با کمرنگ کردن ۴ صفر، گفت: بانک مرکزی با این اقدام خیزی برای اجرای قانون در مسیر حذف ۴ صفر برداشته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف ۴ صفر از پول ملی در مجلس دهم مصوب شده است، افزود: شورای نگهبان به این مصوبه ایرادی داشت که بانک مرکزی به طور کامل آن بند مورد مخالفت شورای نگهبان را حذف کرد تا زمینه اجرای آن تسهیل شود.

طغیانی با تاکید بر اینکه مجلس عملا محملی برای اصلاح قانون حذف ۴ صفر از پول ملی ندارد، گفت: این طرح در کمیسیون مصوب شده و در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس قرار دارد، اما از نظر فضای کارشناسی مجلس در اولویت نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه با حذف ۴ صفر از پول ملی به طور کلی واحد پول ما تغییر خواهد کرد، افزود: البته باید بدانیم که تنها ٣ درصد از پول ما در کشور به صورت اسکناس بوده و ٩٧ درصد باقی به صورت الکترونیکی نقل و انتقال می‌شود.

وی ادامه داد: حذف ۴ صفر از پول ملی هزینه بر نبوده، اما با توجه به اولویت‌ها هنوز به صورت جدی مطرح نیست.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

مجلس به دنبال تحریک مردم علیه دولت است/ شعارهایشان برای معیشت مردم، تبلیغاتی است

چ نوامبر 18 , 2020
سیاسی/ سیاست داخلی عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: بحث‌هایی که در جریان انتخابات آمریکا در مورد بازگشت این کشور به میز مذاکره انجام شده، ممکن است تنها کارکرد تبلیغاتی داشته باشد. محمد هاشمی رفسنجانی با اشاره به تأثیرگذاری احتمالی نتایج انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا بر بازگشت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000