ترامپ همه نیروهای آمریکایی را از سومالی خارج می‌کند

سیاسی/ بین الملل 5fb424f3589b2_5fb424f3589b5 یک رسانه غربی به نقل از منابع آگاه گزارش داد که رئیس‌جمهور آمریکا احتمالاً به‌زودی فرمان بازگشت یا جابجایی تقریباً کل نظامیان آمریکایی مستقر در سومالی را صادر خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز سه‌شنبه شب به نقل از منابع آگاه در دولت آمریکا گزارش داد که انتظار می‌رود دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به‌زودی تقریباً کل نیروهای آمریکایی را از خاک سومالی خارج کند.

این منابع آگاه که به شرط فاش نشدن نامشان با رویترز مصاحبه کرده‌ند، به خبرنگار رویترز گفته اند که هنوز هیچ‌چیز درباره خروج نیروهای آمریکایی از سومالی نهایی نشده و فرماندهان مربوطه نیز هیچ دستوری در این رابطه دریافت نکرده‌اند، اما انتظار می‌رود که دستورات لازم برای خروج نیروهای آمریکایی از خاک سومالی در آینده نزدیک از سوی ترامپ صادر شود.

آمریکا در حال حاضر حدود ۷۰۰ نیروی نظامی در سومالی دارد که آنها را به بهانه آموزش و کمک به نیروهای محلی برای مبارزه با تروریست‌های القاعده و الشباب در سومالی مستقر کرده است.

روز دوشنبه رسانه‌های آمریکایی گزارش‌ دادند که دولت ترامپ قصد دارد بخش دیگری از نیروهای خود را از عراق و افغانستان خارج کند، اما پنتاگون تاکنون در این خصوص اظهارنظر نکرده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

رونمایی از لباس های طراحی شده برای لیگ زنان عربستان/ عکس

س نوامبر 17 , 2020
ورزشی/ فوتبال و فوتسال فدراسیون فوتبال عربستان از لباس های که برای لیگ فوتبال زنان در این کشور طراحی شد، رونمایی کرد. به گزارش خبر فوری و به نقل از سعودی اسپورت، فدراسیون فوتبال عربستان برای نخستین بار لیگ زنان را در سال جاری برگزار می کند .به این منظور […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000