تصاویری از الهام علی اف و همسرش در شهرهای آزاد شده قره باغ

سیاسی/ بین الملل 5fb3b6c4e3712_2020-11-17_15-10 رئیس جمهور آذربایجان در سفر به شهرهای آزاد شده جبرئیل و فضولی از اشغال نیرو‌های ارمنی در قره باغ و در حین تردد با خودروی نظامی، از کنار رود ارس در نزدیکی پل‌ تاریخی خدا آفرین نیز‌ بازدید کرد.

الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان به همراه همسرش در حالی که یونیفرم نظامی به تن داشتند از شهر‌های آزاد شده از اشغال فضولی و جبرئیل بازدید کرد.

علی‌اف از پل تاریخی خداآفرین در استان جبرئیل نیز بازدید به عمل آورده است.

وی با اشاره به خانه‌های خرابه اطراف، گفت: این منازل هم متعلق به هموطنان آذربایجانی است که از طرف دشمن وحشی تخریب شده است، ولی ما این مناطق را دوباره بازسازی و احیا خواهیم کرد.

رئیس جمهور آذربایجان همچنین با نشان دادن رود ارس، افزود: اینجا مرز آذربایجان-ایران است، مرز دوستی است.

براساس تصاویر منتشر شده، علی‌اف در شهر‌های آزادشده پرچم جمهوری آذربایجان را بوسیده و به اهتزاز در‌می‌آورد.

شهرستان جبرئیل واقع در نزدیکی مرز ایران در سال ۱۹۹۳ میلادی به اشغال نیرو‌های ارمنستان درآمد و در جریان درگیری‌های اخیر در منطقه مورد مناقشه قره باغ از سوی ارتش جمهوری آذربایجان آزاد شد.

ارتش جمهوری آذربایجان در جریان درگیری‌های نظامی ۴۴ روزه که از ششم مهر ماه گذشته آغاز شد، چند شهرستان تحت اشغال نیررو‌های ارمنی از جمله شهر استراتژیک شوشا را آزاد کرد.

بر اساس بیانیه مشترکی که رؤسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان در ۱۹ آبان ماه جاری امضا کردند، سه شهرستان باقی مانده از جمله کلبجر، لاچین و آقدام در قره باغ تا اول دسامبر (۱۱ آذر ماه) به جمهوری آذربایجان پس داده می‌شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

مصرف ویتامین از کرونا جلوگیری نمی‌کند

س نوامبر 17 , 2020
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: مصرف ویتامین از کرونا جلوگیری نمی‌کند اما مانع بروز علائم شدید کرونا می‌شود. علیزاده‌کاشانی در گفت‌وگویی اظهار کرد: مصرف ویتامین‌ها از ابتلاء به جلوگیری نمی‌کند اما اثبات شده که کمبود آنها در بدن در صورت ابتلاء به عوارض بیماری را تشدید می‌کند. […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000