اقدام عجیب نمایندگان برای پرداخت یارانه 120 هزار تومانی!

5fb385d772548_2020-11-17_11-42 نمایندگان مجلس پس از مخالفت شورای نگهبان با جزییات طرح پرداخت یارانه کالاهای اساسی، منابع تامین مالی این طرح را تغییر دادند تا دولت مکلف شود 30 هزار میلیارد تومان دیگر از بازار بورس تامین مالی کند.

این اقدام روند رشد بازار بورس را متوقف خواهد کرد و علاوه بر آن طرح ثبت نام جاماندگان سهام عدالت که در مجلس در حال تصویب است را هم با چالش جدی مواجه کرد.

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، 27 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی با اصلاح طرح الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی به منظور تامین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.

براساس این گزارش نمایندگان با اصلاح جزء یک بند الف طرح الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی با 202 رأی موافق، 8 رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع 241 نماینده حاضر در جلسه علنی موافقت کردند.

بند الف به شکل زیر اصلاح شد:

منابع موردنیاز برای اجرای این قانون از محل

2-1 وصول اقساط سهام دولت به میزان 28 هزار میلیارد ریال

2-2 واگذاری باقیمانده سهام دولت در شرکت های پالایشی به میزان یکصد و هشتاد هزار میلیارد ریال

2-3 واگذاری باقیمانده سهام شرکت های صنعتی به میزان یکصد و بیست هزار میلیارد ریال

2-4 واگذاری باقیمانده سهام بانک ها و بیمه ها به میزان 70 هزار میلیارد ریال

واگذاری و فروش سهام دولت درحالی توسط نمایندگان مجلس تصویب شده است که اقدام وزارت اقتصاد در نقد کردن چند ده هزار میلیارد تومان از دارایی دولت از طریق بازار بورس، یکی از دلایل ریزش بزرگ بازار بورس و متضرر شدن سهام داران در ماه های اخیر بوده است. اکنون تصویب این مصوبه به معنی عرضه سهام دولتی و شکست نرخ فعلی سهام شرکت های بزرگ شاخص ساز است که نتایج منفی برای بازار بورس در بر خواهد داشت.

مغایرت مصوبه امروز مجلس با طرح دیگر نمایندگان!

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از اعلام وصول طرح ثبت نام جاماندگان سهام عدالت در صحن علنی مجلس خبر داد.

حال با اصلاحیه امروز مجلس، سرنوشت این طرح نیز با چالشی جدی مواجه خواهد شد چرا که محل تامین منابع مالی طرح پرداخت یارانه کالاهای اساسی دقیقا از محل سهامی است که برای تخصیص به جاماندگان سهام عدالت در نظر گرفته شده است.
باید دید در روزهای آینده واکنش دولت و شورای نگهبان به این اصلاحیه چگونه خواهد بود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

بازگشت بایدن به برجام اشتباه است

س نوامبر 17 , 2020
سیاسی/ بین الملل سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن خطاب به جو بایدن گفت که دولت جدید آمریکا به جای نزدیک شدن به ایران بهتر است به میانجیگری خود میان اسرائیل و کشورهای عربی ادامه دهد. رون دیرمر گفت: بازگشت دولت جو باید به توافق هسته ای ایران اشتباه خواهد بود.وی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000